Who's Online
Exista in mod curent, 24 gazda(e) si 0 membri online.
Sunteti utilizator anonim. Va puteti inregistra gratuit dand click aici |
Languages
Select Interface Language:
|
| |
Jurnal: Titus Filipas. Metapolitica si un meta-nivel
Scris la Saturday, December 08 @ 20:35:15 CET de catre asymetria |
Titus Filipas scrie " S-a dezvoltat acum aproape o mișcare culturală de mase în Rusii care încearca a negocia ‘continuitatea istorică’ între secolul IV și secolul VIII. Este nevoie ca și istoricii români de azi să își focalizeze atenția către acel timp, construind coerent discursul drepturilor noastre.
Istoria cere această reconciliere istorică între România și Rusia. Vina neînțelegerilor este și a lor, dar și a noastră. Ei, rușii, sunt încă de la anul 1703 la nivelul imperial- bizantin. Noi încă nu. Trebuie să construim o punte ‘de porfir’ peste un hiatus cultural din istoria noastră. Acest hiatus cultural a fost creat de Occident. Nicolae Iorga avea dreptate să propună discursul nostru de continuitate istorică prin construcția ‘Bizanț după Bizanț’. Deconstrucția filosofică a lui Jacques Derrida lămurește binomul de moarte și naștere care se petrec în Romania Orientală a secolului IV.
Prin termenul Nova Roma, acel think tank creștin condus de Sfinții Ierarhi recunoștea implicit la 381 AD, în Constantinopol, că exista și un Latium Novum. Construit prin ‘socii’ -alizarea traco- daco –moesilor. Așa le spunem, aglutinant, rezumativ, populațiilor balcanice autohtone dinainte de migratori, populații distincte de greci (eleni). Acest ‘demers Nova Roma’ deblochează actul de înțelegere a istoriei noastre, artificial zăvorâtă în “retragerea aureliană” impusă normativ de istoriografi din Occident.
Sigur, documentul de la 381 AD despre Nova Roma este interpretat altfel de istoriografii Rusiei moscovite. Anume că Nova Roma este de fapt ‘A doua Roma’. Că Moscova ar căpăta pe acest fond semantic legitimitate la pretenția impertinentă de a se declara ea însăși A treia Roma după ce Bizanțul cădea la 1453. Este o interpretare forțată, care nu ține cont de faptul ca binomul interpretării adevărate se completează, --cronologic el începea--, cu uciderea ultimilor romani autentici din Balcani la Adrianopole, în 378 AD. Nu vom putea pricepe, și alții nu vor putea accepta, evenimente majore petrecute în cultura română și străromână fără a recurge la teoria lui Jacques Derrida, conținând și elemente care sprijină indirect protocronismul. “Iată ce este deconstrucția : Nu-i o mixtură, ci o tensiune spirituală a memoriei, a fidelității, a păstrării tradiției, și în aceleași timp a eterogeneității, a noutății absolute și a rupturii.”, l-am tălmăcit aici pe Jacques Derrida.
Apoi, o eventuală negociere a adevărului ar fi stat în picioare numai dacă imperiul țarist, extins încontinuu prin noi cuceriri, ar fi permis și protejat existența unui Latium Novum la apus de rîul Bug. În general vorbind despre Latium Novum, el este partea cea mai ‘socii’- alizată din Romania Orientală, de unde sunt originari ‘cărturarii sciți’ care scriu și vorbesc latinește în secolele IV, V, VI, și unde exista, sau a existat la un moment dat, o populație vorbind o vernaculară neolatină. Cel puțin așa fusese înțelegerea dintre Petru Velikii și Dimitrie Cantemir. Dar politica agresivă a lui Suvorov (originar dintr-o veche familie nobilă din Novgorod, orașul varegilor) care trecea Bugul a distrus chiar la acel moment pretențiile rușilor la o continuitate negociată a istoriei lor pe un hiatus mergând înapoi din secolul VIII, când varegii fundau Rusiile, și ajungând până în secolul IV, când se naște Romania Orientală prin sintagma-sigiliu: Nova Roma. Acum s-a dezvoltat aproape o mișcare culturală de mase în Rusii de a se negocia ‘continuitatea istorică’ între secolul IV și secolul VIII. Este nevoie ca și istoricii români de azi să își focalizeze atenția către acel timp, construind coerent discursul drepturilor noastre. Care există, deși istoriografii occidentali le-au șters.
Titus Filipas
"
|
Associated Topics
|
|
| |
Azi
Inca nu exista cel mai bun articol, pentru astazi. |
Societatea de maine
Daca nu acum, atunci cînd? Daca nu noi, atunci cine?
S'inscrire a Societatea de maine
Intrati in Societatea de maine
Exercitiu colectiv de imaginatie sociala
|
|
|
Inscriere : fr.groups.yahoo.com
Se dedica profesorului Mircea Zaciu
|
Ferește-te deopotrivă de prietenia dușmanului ca și de dușmănia prietenului.
Viteazul privește pericolul; cutezătorul îl caută; nebunul nu-l vede.
Nicolae Iorga
|
Identificare
Inca nu aveti un cont? Puteti crea unul. Ca utilizator inregistrat aveti unele avantaje cum ar fi manager de teme, configurarea comentariilor si publicarea de comentarii cu numele dvs. |
|
|