Ioan ROSCA. Analiza contrarevolutiei din 1990: O revenire
Date: Saturday, March 06 @ 20:52:48 CET Topic: Memoria
Concluzie? 3.4
O revenire imaginară… Cei ce am
reuși să coborîm de pe Everestul ucigaș al ascensiunilor
filosofice extreme, înainte de a fi răpuși de lipsa aerului
(materiei spirituale), ar trebui să re-construim, asumîndu-ne
situația demiurgică- deci arbitrară, un spațiu coerent de
sensuri, de care să putem sprijini un păienjeniș de atitudini,
misiuni, acțiuni. In amenajarea vechilor/noilor cuiburi ale gîndului
ne-am putea lăsa pilotați de coerența adecvării la o nouă
realitate sau motivați de bucuriile rezonanțelor cu sinele din
trecut. Dacă am procedat la deconstrucție cu oarecari menajamente,
vom mai găsi material de zidit printre ruinele fostelor noastre
înjghebări, poate chiar întregi clădiri conceptuale, rămase în
picioare- cu temelii valorice cu tot- mulțumită
continuității/inerției existențiale. Să spunem că am alege
întoarcerea în sine, întru Bine. Am descoperi atunci de ce se
poate re-crede în ceva, de ce te poți împlini ca adept al
dreptății sau adevărului- sfidînd teama de zădărnicie. După
care, coborînd spre un nivel mai concret , ne-am regăsi
"datoriile", acele sarcini/răspunderi care ne întăresc
unuitatea/forma, combătînd transformarea devenirii în destrămare.
Mai e un pas pînă la acte, dar bănuiesc că aici reconstrucția
internă nu mai poate evita dimensiunea socială- totul depinzînd de
ce fac și cei din jurul nostru, cu care ne-am sincronizat sau nu, pe
drum. E deja greu să-ți țeși singur o religie socială, dar să o
și practici fără colaborări- devine absurd. Dacă am trece
și de hopul acesta, împreună cu cei cu care am rămas în
rezonanță, am putea recuceri poziția din care am plecat, cu
avantajul de a fi parcurs spirala ce ne-ar permite să jucăm cu
chef, deși știm că jucăm- și chiar ce , cum, și de ce. Atunci
ar apare din nou, în lumină întărită de întunericul din care
revenim, umbrele celor care au mers pînă la capăt în apărarea
demnității. Și mișcîndu-ne dezinvolt printre etajele peșterii
lui Platon, am repercepe păpușarii care au terciut destinele celor
înlănțuiți de regimul comunist, care ne-au irosit scînteia
vieții. Intii, actorii direcți, instrumentele oarbe ale
represiunii, mercenarii și profitorii. Apoi, în fundal- stăpînii
dinăuntrul lagarului, în culise-regizori externi și în prim plan-
marionetele "civice" (vezi si [96]) . Vom re-constata că
păpușarii de afară s-au aliat cu ticăloșii locali întru
paralizarea emancipării victimelor- care nu convine paraziților
mondializați (vezi și [97]). Reveniți la nivelul simplu/curat de
discernămînt, curățați de propagandă, vom sesiza de ce
condamarea comunismului a fost înlocuită cu denunțarea
"antisemitismului" (vezi și [98, 99]), răsturnare care
revalidează sentințele Tribunalului poporului și spune tot despre
destinul țării. Faptul că "sfinții închisorilor"
trebuie considerați iar "bandiți" (vezi și [100]) arată
pe ce mîini am ajuns/rămas, mutînd lumina de la est la vest.
Dezbărați de toxinele ideologice care ne-au paralizat, vom revedea
sintetic istoria încercării de ridicare a națiunii Române și vom
observa piedicile de care s-a lovit și care sînt pe cale să o
răpună, jertfind-o pe altarul unui cosmopolitism anihilant, legitim
pentru anumite plămădiri conștiențiale, dar incompatibil cu
justițiarismul. S-a suferit prea mult pentru ca renunțarea la visul
românesc să nu ne scopească. Am sosit la capătul incursiunii
regresive: aici ar urma să recucerim candoarea cu care sălbăticii
din care ne-am diluat iși făceau bărbătește dreptate…7 iulie 2020
Ioan Roșca
(PhD în fenomenul explicației, http://www.ioanrosca.com/
)
P { margin-bottom: 0.21cm }A:link { so-language: zxx }
|
|