Who's Online
Exista in mod curent, 35 gazda(e) si 0 membri online.
Sunteti utilizator anonim. Va puteti inregistra gratuit dand click aici |
Languages
Select Interface Language:
|
| |
Mori de hârtie: Ion Gheorghe. Istoria mea, sovietele si bulgarii
Scris la Tuesday, May 19 @ 22:47:55 CEST de catre asymetria |
Va trebui să ne depășim prejudecățile ideologice care s-au instilat în judecățile noastre de valoare, în condițiile conflictelor generate de anormalitatea existenței literaturii sub comunism. De aceea voi încerca să adun, pentru o viitoare antologie, texte marginalizate după 1990 tocmai de prejudecățile transferate cu prea multă ușurință de la o iepoca la o altă epocă. Scrisul poetului Ion Gheorghe merită, în acest sens, toată atenția, dacă nu-i atribuim decât intenții estetice. Acest text este disponbil pe Internet la adresa http://www.adioletea.home.ro/istor.html
Dan Culcer
◊
Istoria mea,
sovietele și bulgarii
în memoria
profesorului de istorie,
Traian Cristescu,
fiindcă ne citea „Miu Cobiu”
și „Toma Alimoș”, în
orele sale
1. Mă
adresez poporului meu din disperarea celui împins mereu către marginile
lumii sale: mai în lăturea vieții și istoriei voastre nu puteți să mă dați
întrucât acolo unde stau într-un picior, fiii voștri cei învățați la
binele celor de toate și de-a gata, nu râvnesc. Sunt singur și stăpân pe-o
lume din care toți au dezertat crezând-o deșartă; sunt liber pe-o avere
azvârlită de către fiii cei mai răsfățați pe maidanul cu vechimi și
demolări culturale în care vehiculele distrugerii istoriei împrăștie
stucaturi și mascaroni de ghips, cu voința nătângă de-a rătăci drumul
vostru la icoanele mele și la idolii voștri cei mai dintîi. Eu am avut
față de voi mai multe datorii decât ați știut să-mi încredințați, și-am
primit necuvenită umilință: nu era nevoie de-atâta bătaie, să iau aminte a
vă-nțelege. Acum, când istoria voastră a luat cursul pe care nu eu l-am
stârnit, dar asupra izvoarelor de evenimente v-am prevenit; acum, când
zăporul agitațiilor politice amenință să smulgă toate podurile peste
vadurile oilor voastre, mă simt în stare și în drept și-n ultimă datorie
să mă înfățișez vouă cu greșelile mele față de mine, căci în calea voastră
și-n pofida istoriei voastre n-am stat nici cu gândul, nici cu fapta, nici
cu lenea și nici cu boala, nici cu minciuna și nici cu falsele preziceri…
Iată mai jos
problemele în care nu ați făcut efortul să mă înțelegeți, iată împrejurări
ale vieții voastre în care fiii voștri bine plătiți de voi, și mai bine
răsplătiți de către alții, mi-au dat peste gură să-mi uit vorba, peste
mână m-au plesnit să scap dovezile și argumentele.
>I. Despre bimilenara
voastră eroare
2.
Cât rău îmi
pricinuia sintagma voastră oficială lucind ca lama cuțitului unui bețiv
deslănțuit, pe buzele oamenilor voștri de științe istorice! Nu de două mii
de ani aveți voi nevoie întru vechime ca să prindeți putere politică și
argumente într-o confruntare falsă, căci nu arhaitatea dă legitimitate
unui popor, pe cât forța lui culturală când se poartă cărțile și se cred
inscripțiile; armele când se poartă armele, istețimea comercială când
umblă banii și cât nu s-a spart târgul, abilitatea politică și geniul
combinațiilor inteligente de care nu duceți lipsă dar pe care le-ați
risipit în combinații meschine și întru care ați subestimat pe cei mulți
dar mediocri, uitînd ca și mine că nu dreptatea unei cauze ne asigură
izbânda și că, din contră, ticăloșiile cârdului pe interese pot să dea
peste cap însăși ființa unui popor. Pe voi însă v-a bătut zeul vechimii
voastre pe care, în deplina luciditate a conștiinței erorii ce-o faceți,
îl ignorați: a te lăuda că ai două mii de ani când alții au și mai multe
mii, sfidând propria vechime pe lume, este un păcat față de părinții
noștri cei neiertători și ați făcut eroarea de-a arăta poporul fiu drept
poporul părinte, rătăcind stelele cronologiei și drepturile divine ale
morților. Vă aduc la cunoștință următoarele întâmpinări ale mele, cum
ieșind în calea erorii voastre și contrazicându-mă cu istoricii voștri
m-am opus rătăcirii publice:
Există între
obiectele arheologice dezgropate în teritoriul nostru actual câteva
statuete ridicate deasupra simplismului magic băbesc prin așa-zisele
motive decorative: statueta feminină de la Turdaș și statueta unui zeu
bicefal de la Rast. Am cercetat și sunt îndrituit să vă spun: acelea nu
sunt decorațiuni, ci o serie de sigle combinate; din citirea lor eu am
scris primele trei volume de peste 2000 de pagini din cartea „Mistere,
gnose, erezii și eresuri sofice în Dacia”. Fiecare statuetă – încondeiată
ca ouăle paștilor cele dintotdeauna – este un sigillum,
adică, în sensul originar, reprezintă simulacrul divinității și poartă
semnele, emblemele, simbolurile unor legi apoteozate în practica politică
a vremii, zooantropomorfe. Cercetați cele privitoare la neolitic: veți
constata, la prima vedere, varietatea civilizației noastre. Aria culturii
Turdaș-Vincea acoperă harta a două țări și nu se vor supăra slavii de apus
dacă le voi spune că toponimul Vincea vine de la protolatinescul
vingo-vingere, frate cu Vânju Mare și Vânjulețul și care, împreună,
consemnează apoteoza lui Heracle-Vânjosul, învingătorul; Vincea fiind
divinitatea steatopigă, similară războinicei fecioare Virgo, Fata Bărbată
și Virginia Sfântă. înțelesurile toponimului Turdaș țin de-o primă origine
etruscă la Carpați, antemediteranee, care a implantat protolatinitatea
acolo, Turdaș fiind frate cu Turț și Turda, și consemnând așezări umane
care trăiau după rigorile legilor belagine ilustrate de către mituri
hiperboreene, vorbind graiul tursan. Am afișat drept copertă a cărții mele
de poeme „Condica în versuri” o phaleră prevelată din teritoriul nostru
actual, declarată de arheologi a fi de origine etruscă, dar faptele au
fost luate drept accidente și bizarerii ale istoriei și ale poetului. Eu
v-am avertizat la vreme, nu puteți să-mi reproșați egoismul de-a fi ținut
numai pentru mine adevărurile ce urmează:
–
Istoria
noastră este multimilenară;
–
Părinții
noștri au cunoscut și folosit scrisul uzitând de-un extraordinar de amplu
registru de sigle și rune.
Din rațiuni
care țin de natura ocultă, inițiatică, a religiilor vechi, calea către
înțelegerea acestor semne a fost barată de-o serie numeroasă de
dificultăți și chiar pericole magice, astrale.
Și încă v-am
spus: Părinții noștri vorbeau și scriau latina populară de obârșie
nordică, dacică, troiană și etruscă mai apoi; părinții noștri au făurit un
sistem de reguli, legi, cutume și norme; datini, edificii publice și
instituții de cel puțin cinci milioane de ani vechime. în cartea „Vexilele
bazileilor”, al patrulea volum din ciclul „Mistere, gnose, erezii și
eresuri sofice în Dacia”, urmează să găsiți o parte din ele. Acestea sunt
realități cunoscute în parte de către unii arheologi dar neafirmate din
cauze pe care le vom analiza mai încolo. A ține în continuare taină sau
rea înțelegere asupra vechimii noastre de limbă, scris și așezământ
cultural, religios, înseamnă să ne prelungim rătăcirea ce va duce la
acumularea a încă multe alte erori și denaturări. Din falsificarea cu bune
sau rele intenții a trecutului nostru izvorăsc toate greșelile politice și
nefericirile istorice ale poporului român și ale conducătorilor noștri.
II. Despre monezile
triburilor noastre
3.
A vorbi despre traci în zilele noastre constituie un prilej de-a te expune
ridicolului, de-a te compromite profesional, deși există în țară un
institut de așa-zisă tracologie, iar în străinătate o mișcare complexă. Nu
este nici locul și nici nu intenționez să mă ocup de tracologia oficială,
de dedesubturile ei politice și economice, eu aduc la cunoștința poporului
meu locurile și faptele mele în care n-am reușit și voi anunța cauzele din
care consider eu că n-am reușit.
4.
„Cavalerul Trac” este o izbândă a mea și a voastră. în convorbirea
literară, de peste o sută de pagini, realizată cu A. T. Dumitrescu, cu ani
în urmă, arăt în amănunțime și amărunțime-amară împrejurările prin
care am ajuns la elucidarea cultului religios al Cavalerilor Danubieni, pe
cont propriu. Am să rezum aici următoarele, făcând oarece erată la
cele de până acum enunțate ori scrise aiurea, dar nu anapoda: Cavalerul
Trac sau Danubian, atât în votivele de piatră, pe plăcile de bronz, dar
mai cu deosebire în monezile geto-dacilor, este o alegorie dispusă în
următorul eșafodaj: a. Călărețul propriu-zis: este o sumă de sigle
anume așezate, un ansamblu de litere etrusce, grecești, semne sarmatice,
litere semitice și dintr-alte alfabete, fără să mai vorbim de sistemele de
semne populare perpetuate pe cusăturile țărănești, pe lucrările
edificiilor rustice, în lemn, pe o seamă de pietre și stînci anume plasate
față de coordonatele solare si astrale din teritoriu. Această sumă de
semne se orînduiește după aspre reguli astfel încît să alcătuiască atît
corpul uman, steagul de solie, ramurile gnoseologice, cît și alte obiecte
de care răspunde, în coordonatele mesajului său, Călărețul. Supusă unui
anume tratament matematic, verificabil, alegoria de sigle produce
inscripții în termeni reciproc verificabili cum ar fi de pildă conceptul
ce desemnează formațiunea bazileilor de gnosă similară, bisericii
în creștinismul arhaic, cu sensul de grup al aceluiași Credo, astfel:
Țurca = Ciurca, Țărca, Ciurci, cu unicul înțeles de Iglessie iar Călărețul
este basileul sau bacileul sau baciul Credoului respectiv.
b. Calul, un
ansamblu de semne și de obiecte arheologice care se pot vedea de-acum în
vitrinele muzeelor de istorie, altare, efigii și tot soiul de amplasamente
magice astrale, constituie propriu-zis Țurca, acel animal de carnaval
tradițional zis Capra sau Burița. în această alegorie sunt înglobați
nominal și cu efigiile lor bazileii gnoselor, ereziilor și eresurilor
sapiențale care alcătuiau senatul unui trib : geții, cotensis, sarmații
etc. Deci, Cavalerii Danubieni și Caii lor nu sunt alcătuiri sincretice
cum s-a zis, ei sunt Țurci sau Ciurci – biserici arhaice cu legile și cu
preoțimea și cu zeimea lor. Am trecut de cincizeci și cinci de ani, sunt
mulțumit de poemul „Cavalerul Trac” și omagiez pe această cale rațiunile
divine ale strămoșilor care mi-au călăuzit intuiția, încît pot zice că
nu-i neadevărat și nonriguros științific nici un vers din acest poem. Deși
nici legile poeziei, nici voi nu mi-ați cerut să fiu științific, dar nici
n-ați spus că aceea ar fi o carte nereușită a mea, vă mărturisesc astăzi
că nu mi-am îndeplinit sarcina sacră pe care o aveam; la vîrsta aceasta,
după atîtea insistențe, acum tot poporul romîn ar fi trebuit să știe ceea
ce cunosc și mi s-a dat mie despre credințele străbunilor mei și-ai lui.
N-am reușit, am subapreciat formele istorice contemporane, am respins
înregimentarea, întrucît grupurile sociale îngăduite oficial aveau și au
un fond minor, diversionist.Apartenența mea la Partidul Comunist o
consider o state proprie de imaculare istorică asigurată de către primatul
politic și etic al operei mele, precum și de către inițiativa gestică de
care am dat dovadă. Alții, profitorii istoriei și delapidorii ei, m-au
plasat la marginea vremurilor mele, de n-am putut face mai mult pentru
voi. Era într-o ședință de învățămînt de partid cînd în fața unui reputat
profesor de istorie (la scriitori formele oficiale de îndoctrinare,
susținute de specialiști în domeniu nu erau o prostie publică) am emis
ideea că monezile geto-dacilor constituie un sistem de mesaje riguros
elaborat, cînd un coleg mai în vîrstă, colecționar de tanagre pontice și
monezi geto-dace, m-a sfîșiat de teamă să nu-i devalorizez tezaurele.A
fost prima mea confruntare și primul pumn luat în piept. Al doilea demers
în problema monezilor geto-dace a fost dat peste cap mai elegant de data
aceasta, la Secția de Propagandă a Comitetului Central al P.C.R., în felul
ce va urma a fi descris mai jos. N-am reușit cîte aveam pentru voi, dar
nici voi n-ați izbîndit pentru mine prea multe și nici nu v-ați obosit să
mă apreciați.
III. DESPRE
SILEXURI
5.
Există în inventariile
de morminte o serie de obiecte care au fost ignorate dacă nu total, în
orice caz minimalizate, cînd n-au fost aruncate cu pămîntul viu sau fosil
de către lopata arheologului calificat. Am în vedere o seamă de așchii de
piatră tare, cremene, și arare silexuri de import antic, asupra cărora
m-am aplecat și la propriu și la figurat în preumblările mele pe Dealul
Mare-Istrița, un adevărat sanctuar al vechimii, pe care vreau să le supun
atenției voastre. în arhiva ce s-a alcătuit la mine acasă, cu vremea, am
un ciclu de vrea șase planșe cu un număr de cel puțin cincizeci de
imagini, prelevate dintr-un ciob de cremene extras dintr-un mediu
arheologic cercetat de către oameni calificați; piatra focului, oricum:
fotografiate și supuse unui anume procedeu bine întemeiat, acele imagini
se constituie într-un album de inventarii de morminte: altare, pharele,
phiale, statui și statuete, incinte, care fac din imagolatria silexurilor
aceeași lume cu iconografia monezilor. M-am prezentat cu ani în urmă la
secretarul cu propaganda Cornel Burtică, un mare om despre care pot spune
în treacăt că a modelat întrucîtva viziunea mea despre activistul de
partid din eșaloanele înalte: imparțial și nesupus ierarhiilor securiste.
M-am prezentat la acel om cu sentimentul că mă adresez vouă, romînilor,
după ce îi trimisesem cîteva pagini însoțite de fotografii prin care
demonstram că înscrisul Filip de pe monezile geto-dace, ca și imagolatria
acestora, variază; sesizam mai multe alfabete și-o întreagă situație ce mă
determinau să susțin că banii strămoșilor mei nu sunt simple copii ale
seriilor monetare grecești și romane, cum se crede. Cornel Burtică a
convocat pentru mine mai mulți profesori de istorie, notabilitățile și
oficialii timpului. Era înaintea stabilirii prin decret a aniversării
întemeierii statului centralizat dac prin martiriul de operă istorică al
lui Burebista. Dupa ce activistul de bun simț și luciditate la actul
vieții m-a prezentat acelei echipe, cu părerile mele despre monezi, și
după ce eu am desfășurat pe masa înaltelor autorități planșele prelevate
din acel silex, cel mai în vîrstă profesor și autor de manual de istoria
romînilor, care în cîteva minute a înțeles sensul demersului meu (deși era
medievalist), a conchis: Este o construcție, dar nu putem prevedea reacția
sovietelor și a bulgarilor! Acesta a fost verdictul poporului romîn prin
viu graiul unui profesor de istorie a romînilor: că sunt capabil de
construcții de idei, dar că nu putem prevedea reacția vecinilor noștri și
deci sunt un instigator, un agent al dezordinii, un pericol pentru patrie.
Și eram tînăr, și mai credeam în profesorii de istorie oficială. Atunci am
înțeles pericolul ce vine asupra mea din partea catedrei de la care se
predică istoria, lucru peste care am trecut cu inconștientă dîrzenie, dar
din care am desprins cîteva adevăruri asupra istoriei popoarelor mici,
înconjurate de mai mulți de alt neam și de altă lege și limbă. Puternic a
fost acest al doilea pumn în piept și putea să mă arunce din ring. Am
colegi nu mai talentați decît mine, care, datorită respectului ce-l poartă
buchiei ascultate sau citite în facultate, robindu-se tezelor oficiale
asupra istoriei noastre, mîncă buna prescură și beau vinul domnitorilor
versificîndu-le bătăliile și aghezmuindu-le edificiile; au fost puși în
fruntea meselor și stau în centrul politic al atenției oficiale fără
pagubă de conștiință. Căci a avea conștiința curată în România echivalează
cu a fi de aceeași părere cu portretele ce se bat pe peretele din fața
clasei și se scot atît de repede și dezastruos, în această țară. Despre
erorile ideologice ale istoriei oficiale a romînilor aș vrea să vă vorbesc
mai departe și să vă sugerez consecințele tragice care decurg din
învățămîntul istoric pentru conștiința ce se cere să lumineze Lauda
Patriei.
IV. ANABAZA ȘI CATABAZA SUDICĂ
6. Marea
sperietură pe care ne-au tras-o istoricii oficiali ai Imperiului
austro-ungar acreditînd ideea vidului postaurelian și a nelegitimei
infiltrații romane din sud a lăsat adînci ciarcăne la ochii istoriografiei
romîne; un adevărat complex al imigrării ne-a copleșit pe toți, iar
profitorii conjucturilor politice s-au grăbit, ca într-o adevărată bătălie
de la Posada, să arunce cu bolovanii ideilor lor și chiar cu unele
strălucite săgeți căutând să pătrundă asupra năvălitorilor, ajungînd pînă
la brutala formulă propagandistică a „continuității neîntrerupte pe aceste
meleaguri”. Am luat și eu parte la campania anti Roesler ca la un adevărat
război de independență națională și ideologică, sub generoasa și naiva
îndrumare a ideilor Școlii Ardelene, dar maturizîndu-mă am început să
disting țesătura tendențioasă a flamurilor sub care se agitau amebele
tabere. Am argumente și mi-au dat zeii documente să vă spun astăzi: da,
domnilor, venim și revenim din sud, suntem mediteraneeni, etrusci și apoi
troieni și totuși dunăreni și ponto-carpatici întrucât am plecat din
Cimeria. S-a petrecut și aici o schimbare de locuri în timp, o amnezie
ciudată a încurcat calendarele; descendenții au început să facă gura mare
la obîrșeni întrucît noi suntem Hiperboreenii.
7. în orice
tratat de istorie a artei se află reproduse cîteva desene pe os din
paleolitic, printre care unul deosebit de drag inimii și minții mele; el
arată un bizon rănit cu capul întors peste umăr lingîndu-și rana din
omoplat. M-a nedumerit variația liniilor, grafica diferită în care sunt
sugerate părțile corpului de animal vînat; am procedat cum am știut și am
început să sesizez lucruri ciudate: în coama boului aceluia, silueta unui
bărbat cu un braț retezat de la palmă – dăduse o mînă de ajutor soarelui
și i se tăiase deci acea parte cu degetele ca și cinci raze. Ciudat dansa
acel bărbat cu o mînă-n greabănul taurului, cu alta retezată, ca în
vedenia de pe-o clasică cupă cretană. Și alte amănunte ciudate mai sunt în
acel desen – cifru.Am extras vreo cincizeci de imagini aplicate pe vreo
zece coli de scris. Acolo, printre altele, se vede un Mesia nerăstignit,
dar cu palmele și labele picioarelor pătrunse de cuie și nu vreau să spun
mai mult despre Zagreus care s-a dat pe sine de hrană în chip de carne de
bizon; vă rețin atenția doar cu o steatopigă în chip de vas leit cu zeița
– recipient de la Vidra, ce se vede în desenul de pe acel os.
Cînd am plecat din
Nord pînă în sudul mediteranean, cînd am ajuns pe malul atlantic la Glozel
și Morbihan și la Altamira, cînd am urcat în luntrii și-n monoxile
făptuind anabaza sau catabaza la Istru?
8. Cu mulți
ani în urmă într-o revistă pariziană de știință, o serie de tablete și un
articol acreditau ideea apariției scrisului în Balcani cu o mie de ani
înaintea Sumerului; s-a dat la iveală mai apoi medalionul de la Tărtăria
cu încă două tablete descoperite în actualul nostru teritoriu. Mediile de
preocupare tracologică au jubilat, apoi lumea s-a liniștit, scepticismul
și expectativa s-au instalat ca-n Balcani. Am procedat iarăși cum am știut
și am adăugat patrimoniului meu documentar încă un număr de aproape o sută
de fotografii, variante ale tabletei de la Karanovo. Un profesor, profund
și demult cercetător al mitologiei și etnografiei noastre, căruia m-am
confesat, m-a sfătuit să descriu faptele, să le dau interpretarea ce-o
consider și să mă pregătesc de vremuri de-o bună cunoaștere a vechimii.
Pot să vă spun că v-am servit cu credință întru adevăr și nepărtinire.
Aduc dovezi că ați scris înaintea semințiilor sumeriene și nu în rudimente
grafice, ci în sigle și rune ideogramate. Ați fost în sud, la Karanovo,
toponim ce se tălmăcește: Noua Fecioară Neagră.
Nu vă
speriați, nici nu vă jenați că veniți și din sud. Puneți istoricii voștri
de profesie la lucru să vă răspundă: cînd a fost anabaza și cînd catabaza
voastră din sud și de la sud, nordul al cui era pe cînd erați? Eu vă pot
răspunde urmărind vetrele voastre de cult, idolii și toată imagolatria din
tableta de la Karanovo.
9. Atît
dezastruoasa invazie romană de sub conducerea lui Traian, cît și
binefăcătoarea retragere aureliană, constituie în istoria noastră o
săptămînă, dacă nu o zi, din viața poporului ce-ați fost și sunteți,
indiferent de așazisul aport roman la așa-zisa geneză a noastră. V-a
arătat și Nicolae Densușianu că vorbeați priscalatina înaintea
nesăbuitului viol istoric ce-a avut drept scop aurul transilvan prin care
ați mai dat o sută de ani de viață imperiului aceluia păgubitor cît toate
imperiile. De ani de zile strig în pustiu să veniți să vă dau cărțile și
toate scrierile părinților voștri, dar fiii voștri pe care cucul roman i-a
ouat în cuibul mierlei noastre mă dau jos din părintescul meu să mă alunge
din țară. O răfuială de două mii de ani se petrece în casele și-n toate
așezămintele noastre și-n sufletele noastre: tot timpul cîte un Traian
bagă gladiul în pieptul unuia unic Decebal și vă nedumirește dihonia
națională, lipsa de coeziune, anarhia ciclică și zădărnicia sisifică a
totul în toatele istoriei naționale. Pe mine nu m-au mirat nici
calomniile, nici odioasele practici ale mediilor așa-zicînd intelectuale
care urmăreau discreditarea și uzura fizică a celor ce ne ocupăm de
vechime în alt sens decît cel oficial. Dumnezeul poporului acesta
dezorientat să-i plătească acelui demnitar cu oarece faimă de om cult care
a scris articol în „România literară” și tuturor dascălilor lui de limba
română, în care sunau cătușele spre mîinile celor ce ne întruneam căutînd
calea dreptății dacilor. Dar la urma urmelor, de ce numai a dacilor? Dar
dreptatea și dreptul la istorie a celor mai bine de o sută de triburi
trace, dar legile și graiurile, zeii strămoși, datinele și înțelepciunile
celor peste cincizeci de triburi carpatice, pont-dunărene, pe care le-a
strîns Burebista sub sceptrul său, lor cine le mai dă vreo dreptate dacă
nu și-au dat-o singuri? Și într-adevăr, și-au dat-o; peste două mii de
pagini am tălmăcit și oricînd v-aș putea pune pe masă o carte cu toate ale
lor necunoscute edificii, legi, zei și bazilei, dar fii voștri cei mai
huzuriți m-au lovit peste gură și m-au smerit; și a venit vremea să nu vă
mai trec cu vederea nepăsarea față de cei născuți sub steaua
sacrificiului. Eu nu mă voi mulțumi cu ofrandele și laudele voastre
postume, sunt hotărît să vă dau o lecție care să răzbune pe toți pierduții
de voi din ura pe care nu înțeleg cine v-o inspiră din generație în
generație cu gîndul de-a vă șterge de pe fața pămîntului cu propria
voastră mînă.
V. LA SCIȚII
NOȘTRI
10. Să
vă iau blînd și tot nu veți pricepe. La început, pe cînd teama de ei nu
era, întrucît unii colindau de la gurile Istrului pînă-n stepele lacului
Meotic, în acele vremi pe cînd spaima de ei nu ființa întrucît regii
păstori de boi umblau din Vîrful cu Dor pînă-n mîlurile Nilului, pe atunci
pe cînd locului nu stăteau întrucît cu turmele de oi treierînd lumea
cunoscută lor și măsurată pas cu pas față de toate stelele și în deplină
înțelegere secretă cu tutela Zodiilor și deci crezînd în Zeus Colosus
mijlocitorul osmozei cosmice, nu se legau de-un loc anume ci numai de
apoteoza apei, de epifania bucatelor păscute de turme și a cirezilor
preschimbate-n aliment sacru, de comunicare și mulțumită întru Zagreus;
parcurgînd ei periplurile lor inițiatice la marile așezăminte din
coloniile pelasge, teamă nu vă inspirau întrucît eram noi înșine în legea
și sub bazileii noștri. Au venit din astre marile diviziuni; Cain pe Abel
l-a ucis, Romulus pe Remus, Siminoc și Busuioc s-au certat, Afin și Dafin
au fost bîntuiți de propria Dichotomie, sciții care s-au așezat
legatu-s-au de cultul locului într-o vastă Gnosă a Topoi-Logoilor: aceștia
vorbeau priscalatina și dacă mult trîmbițata romanizare pe baza
prestigiului cultural a dacilor liberi s-a petrecut într-o sută de ani,
cînd nordicii au stat sub sandaua romană cîte cinci sute, fără să li se ia
graiul, noi spunem: mutație n-a fost, ci evoluție, căci limba romînă de
azi nu-i o fiică a limbii romanilor ci este o soră mai bătrînă care de la
Tusculum la Troia lucrînd prin două sute de triburi și seminții s-a
limpezit și păstrează forme de care cultivatul grai de la Roma s-a dezis
cu infatuare și superficialitate. Dacă v-ar spune acest lucru un belfer
german ați jubila. Ale mele însă vă supără și mă urîți! Vin în fața
înțelepților voștri și le zic: dați-mi orice nume de munte, de apă, de
rîpă, de peșteră, de plai, de pădure și vă spun ce gnose și eresuri au
predicat acolo; dați-mi numele unei movile sau al unui pinten de piatră
mai aparte și vă spun numele legilor ce s-au enunțat acolo mai întîi.
Numai prin lucrarea numelor de locuri, nu cum le explică savanții voștri,
răstorn toată tevatura vidului postaurelian și deopotrivă toată Cîntarea
Romîniei voastre prin care încercați în mod ridicol și de prisos să vă
susțineți continuitatea, de parcă adversarii voștri nu ar ști că voi ați
fost și sunteți din nord pe cît sunteți și din sud: dusul și întorsul
vostru au fost ciclice și vă paște perioada iarăși!
Zicînd că vreți în
Europa, cu atîta tărie gazetărescă, peste o mie de ani au să vină
documentariștii să dovedească solid că n-ați fost în și din continentul
ăsta înrudit, de erați vreodată, nu duceați atîta dor și nici atîta rugă
nu ați fi ridicat spre continentul reginei aceleia fugită cu Taur. Dar
nici mitul ăsta nu-l pricepeți pentru că nu sunteți pentru mit, deoarece
nu sunteți pentru istorie; pe voi vă interesează piața slugărniciei sau
integrarea sub orice punct cardinal politic.
De sciții
noștri să nu vă mai temeți, îi cunosc bine acum.
11.Cu
ani în urmă, ridicam de la picioarele unui mal de nisip o piatră ciudată;
ca în basmele noastre s-a întîmplat: rău de-o vei lua, dar mai rău te vei
căi de-oi lăsa-o acolo! Am scris cartea „Cultul zburătorului”, apărută
într-un tiraj de batjocură. Din acele zile merge războiul fiilor voștri
bine plătiți în contra muncii mele. Am afișat una dintre acele pietre pe
coperta cărții mele „Megalitice”, cartea cea mai solidă și una dintre cele
mai de durată ale poeziei voastre; acum oficialii care ordonaseră
tipografilor să facă grevă socialistă refuzînd să-mi culeagă textele sub
un motiv nătîng, aceiași sau moștenitorii acelorași urzitori de confuzie
și derută publică se fac a nu fi auzit de „Megalitice”, nici de autorul
ei.Vă întreb astăzi cu fața spre Dumnezeul vostru Cel din Piatră: cum ați
crezut în nerozia aceea după care aș vrea să vă dau pe seama sciților și
să vă vînd în folosul moștenitorilor sarmați? Vorbesc bulgarii sau
ucrainienii sau rușii latina noastră? Români! Un complot sub diferite
acoperiri schimbătoare de la etapă la etapă se urzește pe seama vechimii
noastre: mai întîi și pînă acum negîndu-ni-se, mai apoi nereușind vor
rătăci tineretul nostru învățîndu-l rău: că nu mai înseamnă nimic
vechimea, că schimbarea și înoirea pînă la uitarea a tot ce-a fost sunt
prețul lumii, că nu Statul pe Loc și apărarea locului de baștină
valorează, ci vagabondajul sunt legea aleasă a lumii.
Eu, în cele ce am
citit din pietrele mele găsesc astăzi: că părinții noștri sanctificau
legile balagine și toate doctrinele. Vă-ntreb cu lacrimi în ochi pentru ce
nu învățați ce-a fost odată, rămînînd acasă sub stelele topoilor voștri
consacrați fiecare cu cîte un nume de lege și legiuitor, de strămoș cu
merite față de obștea sa? Astăzi încă, batjocorind opțiunea mea, dați cu
propriile mele pietre încercînd o și mai ticăloasă lapidare. Cu ani în
urmă, un neprieten care trăsese pe fața lui galeea păcălelii publice arăta
în ziarul lui „Săptămîna” o serie de cartofi dîndu-i drept pietrele mele.
Mi-au pîngărit munca și viața și mi-au batjocorit opera – prin care speram
să mă salvez explicîndu-vă prețul de neconceput al acestor statuete de
betoane arhaice! Nu va fi pace în sufletul și-n toată ființa mea fizică și
morală cît acela va mai trage o gură de aer din aerul anilor mei și cît
aceia ai lui care au adunat torent de insulte și bătaie de joc pe seama
convingerilor mele legate de pietrele despre care vă vorbesc, vor viețui.
însă, cu ani în urmă, apărea la Kiev o carte ce antologa și explica
proveniența unor semne culese, în marea lor majoritate, de pe pietre ca
ale mele. Sistemul scrierilor sarmatice din zona din jurul Mării Negre n-a
fost descifrat nici la Kiev, nici într-altă parte. Eu am alcătuit cartea
„Vexilele Bazileilor” despre care v-am vorbit la început, citind semnele
din munca ucrainianului Draciuk, dar voi mă urîți. V-am luat blînd și
n-ați priceput pentru că sunteți sortiți risipirii; urii voastre și
mașinațiunilor voastre politice voi răspunde cum știu eu.
VI. SUB LEGEA TOPOILOR TERAPIOI
12. Să
batjocorești în obște o viață de om numai pentru că respinge un roman cu
fresce și fotografii de-un academician Daicoviciu, iată o intoleranță
medievală în plin secol XX. La urma urmelor, ce sunt aceste pietre? Am să
vă arăt la vreme: nu mai înainte de-a vă mai spune de unde vi se trage
complexul de inferioritate istorică și boliți de drama discontinuității,
ignorînd că v-ați părăsit zeii; nu vă mai lăudați cu creștinarea: a fost
din sila de sabie și impozite. în preajma anilor 1300 v-ați dezis de
Dumnezeul vostru primind în schimb recunoașterea politică în istorie
consemnată la capitolul întemeierea Țările Romîne, cu Basarab și Bogdan,
primind ajutor oștile Bizanțului contra regatului maghiar și învoială de
la Roma papistașă de-a vi se da lăsarea într-ale altora, ca într-ale
noastre în cele denaturate. Simt cît de mult mă urîți atunci cînd
înțelegeți cît adevăr este în ceea ce spun.
În momentul în
care scriu acestea îmi vine gîndul rece al adevărului: sunt un mare naiv,
fiii voștri cei răsfățați și-n fruntea meselor aduși mă vor ucide de
invidie; pizma lor animalică a întocmit liste cu tot felul de păcate pe
seama mea. Oricît se va schimonosi orînduirea voastră, ura lor mă va
petrece. De pe înălțimea dîmburilor părinților mei pot să le spun
implorînd mînia Dumnezeului meu: mă consider om împlinit, am vrut să vă
arăt că mă pot realiza și fără bursele voastre americane; în aceste
vremuri de cenuși în creștet am refuzat lepădarea lașă și oportunistă de
propriile idei, chiar dacă acestea au fost compromise în ticăloasa
conlucrare dintre fiii oligarhiei purpurii cu progeniturile protipendadei
albe. Convingerile mele mi-au insuflat modul meu de viață care îmi dă
dreptul de-a le răspunde impostorilor de la controlul calității omului în
socialism ca și în neocapitalismul de azi: m-ați întrebat mereu ce caut
aici, și vă răspund încă o dată: dar este dreptul meu să vă iau la
întrebări: ai cui sunteți, ce căutați voi în vremuri și-n locuri
încredințate mie? Cu toate prilejurile m-ați dat la o parte împingîndu-mă
peste hotare și vă răspund: nu mă voi lăsa alungat! Dar pietrele mele,
cărțile și toată munca mea le voi pune în mîna celor ce știu să respecte
lucrarea celor hărăziți lucrării. Poruncește mie inscripția: „S-a scos
aici Ciștiul anilor țării cu zeii anilor lor și ai țărilor
celorlalte, sărindu-se peste Indus; Căci, de la Indus cu jind s-a zărit
Vișnu Ans Sîva și nu s-a dus Cel Dîrz; Dînsul s-a născut și s-a arănit
(crescut cu greu) și s-a urnit de la Văscior Cîrna; Pînă la Vincea
scandînd Zeului, adică lui Dak; Dar pe care să-l dăruiți neamului
Bisericii Dumnezeului Tao și Dumnezeului Oii-Pasăre – Oaia înaripată a
Celui Născut în Anzi: Judele Mireselor veni-va!” Opresc aici
inscripția și pentru că simt ura voastră năpraznică pentru cele ce mi s-au
încredințat și pentru că tot nu veți pricepe ceea ce nu vi s-a dat să
pricepeți. Foiască viermii serviciilor voastre de spionaje și
contraspionaje ! Umilințele istoriei voastre le-am lăsat în urmă: nici
peste umăr nu le mai privesc.
Eu sunt sub Legea
Topoilor Terapioi! Zic numele locului și mă purific.
„Totuși Iubirea”, Nr.
32/ august 1991
|
Associated Topics
|
|
| |
Azi
Inca nu exista cel mai bun articol, pentru astazi. |
Societatea de maine
Daca nu acum, atunci cînd? Daca nu noi, atunci cine?
S'inscrire a Societatea de maine
Intrati in Societatea de maine
Exercitiu colectiv de imaginatie sociala
|
|
|
Inscriere : fr.groups.yahoo.com
Se dedica profesorului Mircea Zaciu
|
Ferește-te deopotrivă de prietenia dușmanului ca și de dușmănia prietenului.
Viteazul privește pericolul; cutezătorul îl caută; nebunul nu-l vede.
Nicolae Iorga
|
Identificare
Inca nu aveti un cont? Puteti crea unul. Ca utilizator inregistrat aveti unele avantaje cum ar fi manager de teme, configurarea comentariilor si publicarea de comentarii cu numele dvs. |
|
|