Who's Online
Exista in mod curent, 67 gazda(e) si 0 membri online.
Sunteti utilizator anonim. Va puteti inregistra gratuit dand click aici |
Languages
Select Interface Language:
|
| |
Polemici: Isabela Vasiliu-Scraba: Produsul 'Culianu' - o noua ipoteza
Scris la Tuesday, January 24 @ 17:55:11 CET de catre asymetria |
Produsul “Culianu” și o nouă ipoteză privitoare la asasinatul politic de la Chicago
Isabela Vasiliu-Scraba Produsul “Culianu” și o nouă ipoteză
privitoare la asasinatul politic de la Chicago
Motto: “Unul
dintre lucrurile care le-am înțeles de fapt foarte târziu - probabil la 10
ani de la plecare - a fost legat de impresia de normalitate și de
obiectivitate pe care o aveam când trăiam în România. Nu-mi dădeam de
loc seama atunci cât de mult erau manipulate mijloacele de comunicare,
toate revistele” (I.P.Culianu, dec.1990)
În decembrie 1990 Culianu îi povestea Gabrielei Adameșteanu că în
studenția bucureșteană venise la el un securist spre a-l racola.
Acela, după ce a aflat că tânărul nutrea dorința de a lucra
în redacția unei reviste literare, l-a asigurat că Securitatea îi
poate îndeplini visul. în 1992 P. Drogeanu (fost coleg de studenție al lui
I. P. Culianu) și-a amintit că acesta primise înainte de a
rămâne în Italia postul din redacția Secolului XX (v. rev. “22”
din 22-23 mai 2011, p. 13 și Suplimentul Litere, Arte & Idei din 18
mai 1992, p.7). Decizia de a rămâne în Italia a atras după sine
abandonarea visului de a lucra la cea mai prestigioasă revistă
culturală scoasă în spatele Cortinei de fier, dar foarte probabil nu
și abandonarea colaborării sale cu
Securitatea, cu atât mai greu de realizat cu cât temuta instituție
i-a trimis un colaborator al ei în Lagărul de refugiați de la Latina
din apropierea Romei (v. Andrei Oișteanu, Asasinarea lui Culianu,
în Oglinda Literara, Focșani, aug.2011, p.7065). Fără curajul
și inteligența lui Alexandru Paleologu (1919-2005), în acel interviu
din decembrie Culianu a pretins că ar fi refuzat colaborarea cu
Securitatea. Marian Popa în extrem de documentata Istorie a literaturii române
de azi pe mâine (2001, vo.II, p.1173) semnala însă
“auto-deconspirarea” lui Culianu care accepta să fie mediatizat (publicat
în Revista de istorie și teorie literară) și lăudat de S.
Antohi în perioada în care niciunui alt fugar din țara comunistă nu i
se făcea reclamă, nu i se publicau articole în RSR și nici
interviuri, cum a “reușit” să publice Andrei Oișteanu. Abia mai
târziu s-au luminat unele amănunte ale “deconspirării”. Fiindcă
însuși Sorin Antohi, în rev. “22” din 12 aug.2008, a recunoscut că a
colaborat cu Securitatea și că nu are titlul de doctor așa cum a
pretins. în ce-l privește pe Culianu, “fenomenul exploziv introdus în
cultura română” (Aurel Codoban), vom observa că abundenta sa
mediatizare din 1992 încoace s-a făcut în principal prin răspândirea
(în scris, la radio si la TV) de minciuni brodate în jurul unei inventate
cariere de istoric al religiilor predând la Chicago la catedra marelui Eliade
(v.Isabela Vasiliu-Scraba, în țara lui Eliade, în rev.Acolada,
10/2011). E drept însă că reclama, prin însăși natura ei,
este făcută din tot soiul de exagerări. Rostul ei nu este cel
de-a prezenta adevărul, ci de a face cât mai cunoscut un produs.
In cazul produsului “Culianu” avem de-a face cu cea mai
mincinoasă, mai des difuzată și mai exagerată reclamă
care a fost vreodată făcută unui scriitor român. Si
totuși credem că avantajele strategiei adoptate după
înlăturarea prin asasinat a celui care a criticat în Lumea liberă
de la New York neo-comunismul de la București nu sînt atât de mari pe cât
apar dezavantajele legate de discrepanța dintre reclamă si
adevăr. De pildă, în biografia pe care o publică la zece ani de
la asasinarea fratelui ei, Tereza Culianu-Petrescu nu scrie nicăieri
că Ioan Petru Culianu ar fi predat istoria religiilor altfel decât în
calitate de visiting professor (Obs. Cult., 87/23oct.2001). Același lucru
apare și în Curriculum vitae întocmit de I.P. Culianu la
sfârșitul anului 1990 din care extragem următoarele: “în 1987,
doctoratul în litere și științe umane la Sorbona, după care
va fi visiting professor la Divinity School-Chicago (1987-1988) ca și la
Universitatea din Siena, Arezzo, Italia” (Cotidianul, Suplimentul Litere, Arte
& Idei, 18 mai 1992, p.3).
In schimb, în mediatizarea televizata a “produsului Culianu” (TVR1, 28 mai
2008 și în filmul difuzat pe 28 februarie 2010) s-au repetat minciunile
lansate din 1992 prin dicționarul scos la Davis (SUA) de un fost director
de la Agerpress: “După un deceniu la Groningen, Culianu a fost invitat ca
Visiting Professor la University of Chicago (1986-1988), după care a fost
numit profesor plin al aceleiași universități” (v. Românii în
știința și cultura occidentală, redactor șef Ion
Manea, 1992, p.113).
Neadevărul
patentat după care I. P. Culianu ar fi predat la Divinity School ca
“profesor plin” nu merită vreun comentariu. De semnalat ar fi doar faptul că n-a apucat să fie angajat
nici ca “profesor asociat”, întrucât era cetățean olandez și
“green card-”ul l-a primit doar cu o lună înainte de a fi asasinat. Din
păcate, lipsa de discernământ a unora care se presupune că au
citit biografia alcătuită de T. Culianu-Petrescu (din
cărțile pe care tot ei le citează) i-a făcut pe multi
scriitori să repete neadevărurile destinate unui public incult.
Propagând
succese profesionale inexistente, ei au scos la lumină insuccesele
carierei academice a lui Culianu, în calitatea sa de așa-zis “urmaș
al lui Eliade”: în cei doisprezece ani cât a predat limba și cultura
română la catedra de romanistică a Universității din
Groningen, postul său nu a avut prea multe tangențe cu lucrările
de istoria religiilor pe care le făcea în timpul liber spre a obține
doctoratul de stat la Sorbona. Acesta este realitatea pe care
preferă să nu o observe cei care fac reclamă “produsului
Culianu”. Pe de altă parte,
devenit la 1 ianuarie 1986 profesor asociat de limba și cultura
română la Groningen (la zece ani de la angajarea din 1976), titlul -mult
vehiculat de mass-media dar în cu totul alt context-, i-a folosit lui Culianu
un timp foarte scurt, întrucât nu mult după cele două conferințe
pe care i le aranjase Mircea Eliade în SUA, Culianu a părăsit catedra
de limbi romanice a lui Noomen și s-a mutat la Wassenaar unde, lucrând
câteva luni la un institut ca “Fellow in Residence” și-a terminat (la
limita timpului permis) teza pentru doctoratul de stat în litere și
științe umane.
Pe 27 oct. 2011, G. Romanato (un prieten din
studenția italiană a lui Culianu) repeta într-un articol
neadevărul referitor la istoria religiilor pe care Culianu ar fi predat-o
la Groningen, și de acolo in SUA ca urmaș al lui Eliade: “Alla fine del 1976 passò a insegnare in
Olanda, a Groninga, e una decina d’anni dopo negli Stati Uniti, a Chicago,
adottato dal suo celebre connazionale Mircea Eliade come proprio erede e
successore” (v. G. Romanato, Venti anni fa veniva assassinato dal colpo di
una calibro 25 lo storico romeno Ioan Petru Culianu, quel dissidente che
studiava le religioni, L'Osservatore Romano, 27 ott. 2011). Oare de ce
repetă aceste minciuni foștii prieteni din studenția lui
Culianu? Dacă sînt așa de convinși de valoarea operei
rămase după asasinarea a lui Culianu, de ce se agață cu
disperare de neadevăruri? Pare a fi un mister de nepătruns. La fel de
nepătruns ca și misterul asasinatului politic din 1991, nedezlegat
nici după douăzeci de ani.
După “eliberarea [de comunism] ce ne-a venit de sus, din balcon”
(Petru Ursache, în Dacia literară 6-2011), fosta Editură
Politică (v. Dicționarul religiilor, trad. Cezar Baltag,
București, Ed. Humanitas, 1993) si pe urmele ei alte edituri au tot
înșirat verzi uscate despre sociologul și autorul de science-fiction
devenit la modul imaginar “profesor plin la Chicago” (Ed. Academiei) sau, mai
modest, dar la fel de fals, “profesor asociat la Divinity School din
Chicago”(Dan Petrescu, în vol. Pergamentul diafan, Ed. Nemira, 1993, p.
3). Dovadă că ceea ce i-a impresionat pe toți la Culianu, prezentat
cu surle și tobe ca un “nou-Eliade” (apud. S. Antohi), nu a fost atât
opera stiințifică în cinci volume, și nici cele trei
cărți de povestiri (Hesperus, Ed. Univers, 1992, Pergamentul
diafan și Arta fugii). în primul rând ei au fost cuceriți
de reclama “produsului Culianu” bazată pe neadevarul unei cariere
profesionale pe tărâmul istoriei religiilor strălucind în Olanda
și în America.
Deși pe 18 mai 1992 Suplimentul «Litere, Arte & Idei» a publicat
acel Curricumum vitae alcătuit de Culianu în noiembrie 1990 în
vederea angajării sale ca profesor asociat la universitatea unde Mircea
Eliade predase trei decenii, informațiile difuzate de mijloacele de
comunicare -continuând după 1990 a fi manipulate de “profitologii”
comunismului, “corectați politic” (v. prof. Petru Ursache în Dacia
literară) -, au făcut mereu abstracție de adevărul pus în
pagină de însuși Culianu. Fostul director de la Agerpress i-a
“cosmetizat” primul cariera de istoric al religiilor, atribuindu-i din buzunar
titluri pe care n-a apucat să le aibă (v. Românii în
Știința și cultura occidentală, Davis, 1992, p. 113). Pe
lângă titlul academic de “profesor plin”, Ion Manea i-a mai “aranjat” si
perioada olandeză, folosind minciuna prin omisiune. Adică nu a
precizat că la Groningen Culianu a predat doisprezece ani limba și
cultura română.
In “reclama Culianu” televizată pe 28 februarie 2010, această
minciuna prin omisiune a fost cuplată cu un neadevăr grosolan
privitor la gradul universitar avut de Culianu în Olanda. După
realizatorii celui de-al treilea film despre Culianu, scriitorul ar fi fost
între 1976-1986 la Groningen “profesor asociat”. La cele două falsuri
lipsite de dramatism (o minciună prin omisiune și un fals privitor la
gradul universitar) formatorii de opinie s-au gândit să adauge încă
un neadevăr: Au spus că
Ambasadorul României comuniste ar fi vorbit cu șeful catedrei de
romanistică să-i împiedice angajarea. în realitate, postul de
asistent la universitatea olandeză Culianu l-a primit ca urmare a unei
“pile” la profesorul Noomen pusă de Marin Mincu, care în 1976 era trimis
de oficialitățile comuniste în Italia să predea limba
română (“grație prof. Marin Mincu… și prof. Noomen de la
Universitatea din Groningen, Culianu avea…perspectiva numirii la această
universitate”, v. Dialoguri întrerupte, Iași, 2004, p.81).
Sursa de inspirație pentru minciuna difuzată de TV-Cultural în
ultima duminică a lunii februarie 2010 cu ocazia unei noi reclame a
“produsului Culianu” nu e greu de ghicit. După stabilirea lui Mircea
Eliade în Franța, reprezentanții
României ocupate de armata sovietică s-au opus la angajarea acestuia ca
profesor universitar la Paris. Or, dacă tot se străduiesc de
douăzeci de ani să-l înlocuiască pe Eliade prin Culianu, ce i-ar
putea împiedica pe manipulatori să recurgă pe alocuri si la efecte
“teatrale”? Prea e plicticos de repetat
doar minciunile sfruntate din 1992, din enciclopedia lui Ion Manea, colaborator
al Securității cu note despre Mircea Eliade (Ed. Mica Valahie, 2008,
p. 119). După fișa dicționarului scos de Manea, asistentul de
limba română de la catedra lui Noomen ar fi fost “profesor asociat” în
Olanda cu vreo opt ani înainte de 1986.
E drept că în bio-bibliografia scrisă în vederea angajării
la Divinity School, Culianu se ferește a consemna informații
fără legătură cu istoria religiilor. De aceea el nu va
trece că în perioada 1976-1986 a fost la Groningen asistent de limba
și literatura română până în 1985 și profesor asociat de la
1 ian. 1986 (v.scrisoarea din 14 ian 1986, în Dialoguri întrerupte,
2004, p.279). Ca urmare a unor aranjamente făcute de marele istoric al
religiilor (v.schimbul de scrisori din iarna anului 1985, în vol. Dialoguri
întrerupte, Iași, Ed. Polirom, 2004), proaspătul
conferențiar de română (sau profesor asociat) a ținut la Chicago
două conferințe după moartea lui Mircea Eliade. în Olanda s-ar
fi întors în iunie 1986. După Tereza Petrescu Culianu, tot în 1986 s-ar fi
“retras la Wassenar pentru câteva luni” ca să termine teza pentru
doctoratul de Stat (v. Observatorul cultural, nr.87/2001), îngrășând porcul înainte de tăiere, adică lucrând la calculator “și 18 ore
pe zi” (ibid.) spre extazierea de mai târziu a unui fizician fascinat de
scrierile “ultimului Culianu”. Optând pentru omiterea carierei sale de la
Groningen, Ioan Petru Culianu a nesocotit sfatul pe care Mircea Eliade i l-a
dat pe 31 martie 1976, când îi scria: “în Curriculum vei spune că
te-ai ocupat mai ales cu folclorul și cultura populară
românească”. Probabil că folclorul și cultura populară nu
îi apăruseră a fi lesne etichetabile ca “jocuri ale minții”.
Realizatorii celor trei filme de televiziune (două în 2007-2008 si
unul în 2010) afirmând că I. P. Culianu ar fi fost din 1976 și
până în 1986 “profesor asociat” în Olanda, n-au făcut altceva decât
să accentueze asupra laturei nefericite a carierei asistentului de
română(1) de la Groningen subminată de un doctorat de stat
obținut la limita timpului admisibil, după zece ani de la înscriere. Desigur
fără să-și dea seama. Ei au crezut că fac reclamă
“produsului Culianu”, bazându-se pe
credulitatea telespectatorilor. De fapt, așa cum bine s-a observat,
“pactul cu mediocritatea marelui public” asigură la nesfârșit
succesul mediatizării minciunilor legate de cosmetizatul profesorat din
Olanda și din America a lui Ioan Petru Culianu.
La Santa Barbara (SUA), în zilele celui de-a doilea colocviu
internațional închinat operei științifice a lui Mircea Eliade
(14-15 nov. 1974) unul dintre istoricii religiilor a observat că în
Occident “de la Paul Tillich nimeni nu a mai avut un asemenea public”. De fapt,
însuși Tillich îl prețuia atât de mult pe Mircea Eliade încât l-a
rugat, imediat ce a ajuns la Chicago, “să țină seminarii
împreună” (v. Nancy Auer Falc, în vol. Intâlniri cu Mircea Eliade,
București, 2007, p.83). La Colocviul din 1974 s-a vorbit de “Mircea
Eliade’s era” pentru domeniul istoriei religiilor. Patru ani mai târziu
avea să se organizeze în SUA un al treilea colocviu închinat gândirii lui
Eliade, considerat în America “liderul unei noi și importante discipline”
(op. cit., p.77). Or, nici unul din cele
cinci volume de sociologia religiilor avândul ca autor pe I.P.Culianu,
“psiho-sociolog al religiilor” (apud. M. Eliade), n-a fost premiat la
apariția sa de vreuna dintre Academiile occidentale care onoraseră
opera lui Eliade cu prestigioase premii. După lansarea “explozivă a
fenomenului Culianu” (Aurel Codoban) și până în prezent, românii pot
spune și ei că trăiesc și au trăit vreo două
decenii în era “produsului Culianu” impus cu forța reclamei bazată
pe minciuni.
Reclama “Culianu”, televizată prin TVR1 în mai 2008, s-a intitulat Culianu
în țara lui Ceaușescu (Partea întâi) și O moarte
la Chicago (Partea II-a). Pentru ca minciunile ei să se fixeze cât mai bine în capul
tinerilor, ambele filme au fost
proiectate studenților ieșeni pe 26 ian. 2009 în Aula Magna a
Universității “Al. I. Cuza”, iar
duminică 28 februarie 2010, ei au putut vedea pe postul
TVR-Cultural cel de-al treilea film despre Culianu. In toate cele trei filme de
reclamă a “produsului Culianu” s-a sugerat telespectatorilor că
ucigașul psiho-sociologului autor de science fiction ar fi fost legionar,
fără a se menționa că a fost o crimă “cu
semnătură”. Pentru Umberto Eco, uciderea lui Culianu ar fi purtat
semnătura KGB, indicând suprimarea unui trădător. în cazul
asasinatului de la Chicago, victima a fost umilită prin împușcare în
ceafă în WC-ul universității la care preda ca visiting professor
Înainte de angajarea sa ca profesor asociat. Presupunând un astfel de scenariu,
prin indicarea unui criminal legionar, însăși victima
trădătoare e plasată în rândul legionarilor. Nepotul lui Leonte
Răutu/Oigenstein (1910-1993) repetă ce s-a mai spus despre
execuția “cvasi-rituală” cu mesajul “cine face ca el, ca el va
păți” (v. Andrei Oișteanu în rev. Oglinda literară,
Focșani, august 2011, p.7065). Apoi amintește de presupusa implicare
în asasinat a unei “organizații legionaroide”, dar se ferește a trage
concluzia care se impune din asemenea premize. Un cercetător italian, prea
puțin convins de scenariul suprimării profesorului I.P. Culianu ca
trădător al Securității, avansează o ipoteză
originală după care Culianu, simpatizând dreapta cea mai
compromisă, ar fi optat în Italia pentru o atare directie, infiltrându-se
în organizația Gladio. De aici i s-ar fi tras moartea, când se
aștepta mai puțin.
În opinia lui Ezio Albrile, tânărul Culianu ar fi avut “una certa
simpatia per la destra più compromessa”. La Paris era găzduit de Philippe
Lavastine (1908-1999)*, “indologo e sanscritista, amico di Eliade”. In timpul
ocupației, indianistul ar fi colaborat cu nemții, ceea ce ar fi atras
condamnarea sa, de care a scăpat cu fuga. “Tutte queste circostanze
possono essere fortuite, ma possono anche rappresentare un precedente, una
traccia nel ricostruire la carriera di un infiltrato in una organizzazione
molto potente qual era Gladio”. Or, afilierea la organizațiile
secrete, oferă aderenților “il senso clandestino di onnipotenza e il
disprezzo - "gnostico" oseremmo dire - verso la gente comune, il
"popolo bue". Un'attitudine ostentata dal Culianu in tanti
scritti, anche se ufficialmente classificati come "scientifici"(Ezio
Albrile, Smeraldi sognanti. Un’altra ipotesi sul professor Culianu”).
Culianu ar fi avut soarta oricărui agent secret, suprimat după ani de
zile: “qualcuno sarebbe giunto a presentare il conto. …Culianu non aveva
valutato la lunga e implacabile mano della CIA nelle rivoluzioni dell'area
balcanica e il patto scellerato e "democratico" fra la CIA e il KGB,
il cui momento decisivo furono gli incontri di Malta nel 1988. Culianu aveva
sempre considerato il KGB l'unico artefice di queste rivoluzioni ma si era
sbagliato” (Ezio Albrile, Smeraldi sognanti. Un’altra ipotesi sul professor
Culianu”).
Originala ipoteză a lui E. Albrile prin care Culianu ar fi fost
“infiltrat” într-o organizație italiană de dreapta ne pare însă
a avea neajunsul de a complica o situatie și așa destul de
complicată. Ce putea oare să-l determine să se alăture în
Italia unui lupte subversive “care nu era lupta lui”. In opinia noastră,
iubirea pentru Paola, o admiratoare a lui Evola implicată în dubioase
activități politice, nu poate figura drept motiv. Dacă în
terorismul unui stat polițienesc de stânga nici un carierist n-a putut
ocoli colaborarea cu Securitatea, este greu de presupus că în Italia
anilor șaptezeci Culianu, chiar având simpatii de dreapta și fiind
îndrăgostit, s-ar fi infiltrat benevol în organizația Gladio
înființată spre a-i apăra pe italieni de pericolul sovietic.
Corelată cu remanierea dosarelor de Securitate ale lui Culianu, din
care au fost scoase multe pagini, o altă ipoteza ar fi că I. P.
Culianu, racolat de Securitate înainte de plecarea în Italia ar fi trădat
Securitatea. Despre amenințările la care a fost supus I.P. Culianu
înainte cu câteva luni să fie ucis, Tereza (2) notează că
“în august 1990 Ambasada României din SUA cere colecția revistelor” Lumea
liberă din New York unde Culianu scria articole politice la rubrica Scoptophilia.
“Cum și pe adresa revistei, și pe a lui personală încep să
sosească scrisori cu insulte și amenințări, I. P. Culianu
preferă [pe 22 dec. 1990] să-și oprească articolele” (T.
Culianu-Petrescu, O biografie, în Obs. Cult. 87/23 oct. 2001). Fratele
său - care-i spusese Gabrielei Adameșteanu în decembrie 1990 că
“prostia Securității române este epocală și de o profunzime
nemaivăzută” (v. rev.22, 5 aprilie 1991) -, ar fi fost asasinat de
Securitatea comunistă “așa cum opina gen. I. Pacepa” (ibd.).
Interesant este un vis avut de Mircea Eliade în care Culianu îi apărea
“legat” de Republica Socialistă Română și “dezlegat” de istoria
religiilor. în vis se făcea că protejatul lui Eliade ar fi putut
intra în posesia excepționalei biblioteci de istoria religiilor care i-a
aparținut lui Cumont. Dar tânărul Culianu nu s-ar fi arătat prea
entuziasmat de biblioteca de care intenționa să scape
trimițând-o la București și nici n-ar fi
împărtășit bucuria lui Eliade. Chiar s-ar fi ferit să-l
privească pe Eliade în față (v. M. Eliade, 9 dec. 1978, în Dialoguri
întrerupte, 2004, p.168). Visul acesta Eliade l-a avut la vremea în care
Culianu îi scria că îl bate gândul să-și recupereze
“autenticitatea” apucându-se de comerț pentru câțiva ani, nu înainte
însă de a ajunge cineva (v. scrisoarea lui Culianu din 22 noiembrie 1978).
Era chiar perioada în care Ezio Albrile presupune că Ioan Petru Culianu ar
fi fost infiltrat în Gladio.
Note:
# Text publicat
în formă prescurtată în revista Acolada (Satu Mare), nr.11/2011 sub
titlul O nouă ipoteză privind asasinatul de la Chicago, p. 19
și p.26
1.Iată
precizările nepotului de soră a lui Mircea Eliade despre perioada
olandeză: “Culianu nu a predat la Groningen italiana [eroare de-a mea,
ivită dintr-o informație preluată dintr-o scrisoare a lui
Culianu către Eliade, v.Isabela Vasiliu-Scraba, Eliade și Culianu
în universul minciunii post-decembriste, în rev. Argeș, Pitești,
iunie 2008 și Isabela Vasiliu-Scraba, Culianu în locul lui Eliade?
in rev. Origini. Romanian Roots, Norcross, SUA, 6-7-8/2008] ci a fost doar
asistent pentru română al profesorului Noomen de romanistică. Preda
adică limba practică și ceva literatură. Inițial am
ținut eu acele ore în combinație cu norma de la Amsterdam, apoi am
rămas doar în această ultimă Universitate. L-am cunoscut foarte
bine atunci pe Culianu. Era un tânăr modest și destul de
lingușitor” (Sorin Alexandrescu, e-mail către Isabela Vasiliu-Scraba
din 11 martie 2009).
2.Tereza Petrescu
Culianu scria în Observatorul Cultural că înainte de căderea
comunismului soțul ei (Dan Petrescu) ar fi avut “arest la domiciliu”
și că în noiembrie 1989 I.P.Culianu i-ar fi înlesnit cumnatului
său interviuri in direct la Radio
Europa Liberă și la Vocea Americii. “La câteva zile după aceea”
în apartamentul fratelui ei de la Chicago ar fi intrat prin spargere niște
răfăcători care i-ar fi distrus lui Ioan Petru Culianu calculatorul
și i-ar fi sustras niște dischete (v. Tereza Petrescu Culianu, în
Obs. Cult. nr. 87/23 oct. 2001). Ca și asasinii din 21 mai 1991,
spărgătorii din noiembrie 1989 se spune că n-au fost prinși de poliția americană.
*Nota editorului :Pe vremea când încercasem să obțin colaborarea lui I. P. Culianu pentru revista Vatra, el lucrând la Groningen și eu știind că plecase legal (?), i-am scris și am primit, prin poștă, adică trecută prin cenzură, o revista la care colaborase I.P.C., într-un număr dedicat utopiei, subiect care mă pasiona atunci. Revista era o publicație pariziană La Nouvelle Acropole. Colaborarea nu s-a concretizat fiindcă între timp I.P.C. acordase un interviu Europei liberedevenind un nume interzis la Vatra, iar pentru tentativa mea am fost admonestat în redacție. DUI personal, pe care l-am publicat, conține contextul. Nu știu ce semnificație ar putea să aibă acest amănunt. Informații despre activitatea acestei asociații internaționale, considerată de unii o sectă, de alții o societate secretă cu orientări de extremă dreaptă, se pot găsi pe Wikipedia. Un specialist contesta aceste afirmatii. În România funcționează o filială a asociației internaționale, Noua Acropolă, Str. Stefan Mihãileanu Nº 30A, Ap.2, Sector 2, Bucarest. Situl ei este Noua Acropolă Dan Culcer
Nota: Cuvinte cheie : “Mircea Eliade”, “Isabela Vasiliu-Scraba”, “ipoteză asasinare
Culianu”, “Ezio Albrile (n.Torino, 1962)”, “Tereza Culianu Petrescu”,
“Securitate”, “auto-deconspirare”, “produsul Culianu”, “manipulare”, “reclama
mincinoasă”, “Marian Popa”, “scriitori români”.
Sursa: http://isabelavs.blogspot.com
|
| |
Azi
Inca nu exista cel mai bun articol, pentru astazi. |
Societatea de maine
Daca nu acum, atunci cînd? Daca nu noi, atunci cine?
S'inscrire a Societatea de maine
Intrati in Societatea de maine
Exercitiu colectiv de imaginatie sociala
|
|
|
Inscriere : fr.groups.yahoo.com
Se dedica profesorului Mircea Zaciu
|
Ferește-te deopotrivă de prietenia dușmanului ca și de dușmănia prietenului.
Viteazul privește pericolul; cutezătorul îl caută; nebunul nu-l vede.
Nicolae Iorga
|
Identificare
Inca nu aveti un cont? Puteti crea unul. Ca utilizator inregistrat aveti unele avantaje cum ar fi manager de teme, configurarea comentariilor si publicarea de comentarii cu numele dvs. |
|
|