Paul Goma. Din Jurnal. Aprilie 2009
Data: Saturday, April 11 @ 17:54:08 CEST
Topic: Geopolitica


Paul Goma. Din Jurnal. APRILIE  2009


" Pe 21 martie 2006 massmedia rusa (www.kreml.org) a lansat un nou proiect pentru Basarabia - "Novaia Moldova". Acest proiect scoate completamente Basarabia din contextul ei european si românesc, asa de parca ar fi vorba de o enclava rusa din sud-estul Europei, orienteaza devenirea Republicii Moldova spre îndepartarea de UE si NATO (România nici nu este pomenita) si spre dependenta totala a Basarabiei de piata energetica rusa si ofertele de pe piata muncii din Rusia.
Este un necrutator proiect rasist, îndreptat contra etniei majoritare din R.M. (de 80%), împotriva pacii si stabilitatii europene. Fiindca, cum am aratat si în alta parte, zona de contact a Europei cu "pusta rusa" si Orientul înca multa vreme va destabiliza situatia social-politica în Europa, daca nu se va stabiliza hotarul ei de sud-est, care acum trece tocmai prin Basarabia cea româneasca.
Acest hotar, (practic o jumatate din distanta dintre Marea Baltica si cea Neagra) are doar o singura sansa pentru a fi bine întarit: reunificarea neconditionata a Basarabiei cu România în baza votului Sfatului Tarii din 27 martie 1918, a Tratatului de la Paris din 28 octombrie, 1920 si a votului Senatului SUA din 28 iunie 1991. O fi, asadar, nationalist poporul român din Basarabia, dar atâta timp cât anume acest popor sta pe linia întâi a hotarului civilizatiei europene, nationalismul lui este, de facto, manifestare culturala europeana, bun simt european, reduta întarita europeana. Iar daca Europa nu vede acest lucru, în ce se transforma Basarabia? în lacrima de sânge a României.


Paul Goma

Fragmente de Jurnal

(…)  APRILIE  2009

Joi 2 aprilie 2009

       In buletinul sau din 24 aprilie 2008 Andrei Badin publicase textul meu: “INMER - Institutul National pentru Falsificarea Memoriei“. Abia astazi dau peste…“Comentarii la acest articol”:

       “Mordechai spunea ....
       Excelent articol, Andrei. Goma e colosal. Ferm, neînduplecat, articulat fli argumentat.
       Publicat la 21:33:00 (25.04.2008)”

       “rsi spunea ....
       Dar si antisemit psihopat. Daca e sa spunem adevarul, atunci sa-l   spunem. Cu toate meritele mari lui din trecut.
Publicat la 10:20:00 (28.04.2008)” [sublinierea mea - din 2 aprilie 2009]

       “[Maslina Nordica.] spunea ....
       lui rsi, care spune ca Goma e antisemit si psihopat. E o minciuna. El spune adevarul. Intrebati-i pe bucovineni si basarabeni si va vor spune acelas lucru. Romania va fi un stat cum e in art.1 al constitutiei, cand Paul Goma va fi liber in tara sa. Sa scrie tot cea ce stie, la fel ca si adversarii lui. Prea ne-am invatat cu procese in care e reprezentata numai o singura parte.
Publicat la 13:09:11 (23.02.2009)”

       Iata roadele toxice ale anonimatului la indivizii scapati de sub teroarea cenzurii (nu doar comuniste): nu doar libertatea de a se ‘esprima’ de capul lui, dar si aceea (tot de “libertatea” lui vorbesc) de a insulta, de a injuria, de a, de-a dreptul înjura pe celalalt…“ Dar si antisemit psihopat”,  zice “rsi”, ascuns dupa gard, bagat, curajos într-un tufis - atentie la urzici! - astfel combate el, Mititelul David “antisemitismul” presupusului Goliath.
       Nici goi-ii nostri nu sunt mai breji - am mai scris despre iresponsabilitatea liberatilor prin internet, despre iluzia puterii capatata nemeritat, fiindca declinarea numelui într-un dialog îl obliga pe bagatul-în-vorba la oarecare decenta, însa, vai, nu si la un strop de civilitate, însa daca “limbajul” plavanului nostru national pute de la o postie a neinformare, a neinstruire, a   prostcrescutismului nostru daco-balcanic, pe evreu îl mirosi de la unsprezece postii, prin întunericul drag complotistului din nascare - nu mai vorbesc de mantia anonimatului, caracteristica rasei sale. £i a ce pute el de trazneste? A suficienta - el crede ca, daca îl împroasa pe celalalt (adica pe afurisitul de goi) cu insulte, calificative nesprijinite pe argumente (ex: «Esti antisemit, pentru ca ai zis despre mine, evreu trecut la mozaism, prin stramosii mei khazari, oarecum türci, deci oarecum nu prea… semiti… ca as fi mincinos, hot, tradator si mai ales prost - ba prost esti tu, valah împutit, fiindca crezi tot ce-ti spun eu…») - gata, în acelasi pret este purtator de adevar, el are dreptate.
       Or o asemenea convingere - cu atât mai deplorabila, cu cât el o crede fara a o cerceta, pentru sfântul motiv ca… îi apartine lui, de la stramosi - este semn indubitabil de prostie. Iar legenda cu “evreul inteligent-foc doar pentru ca este evreu” - o legenda.
       M-am înfuriat din zori de zi (!), pentru ca aceasta “replica” îmi este cunoscuta, ras-cunoscuta si, aparent nu poti face nimic împotriva ei - ce poti face împotriva prostiei prostului care te ataca prin rafale de cuvinte-fara-justificare, prin insulte (care, asta le este natura lor, de insulte, nu cer motivatie)? Mai ales când prostul nu este unul, ci… divizii, ca hoarda care s-a napustit asupra mea fiindca îndraznisem, ce scrilegiu!, sa afirm ca si evreii sunt cruzi, cretini, iar stolul de corbi ma atacasera (în… haita alcatuita jumatate din evrei - în fine, autoprezentati altfel - jumatate din ne-evrei mercenari, din aceia dobitoci, nici macar platiti, doar… conditionati astfel încât sa creada ca daca participa la Corul Armatei Rosii de la Tel Aviv, vor fi tinuti minte si rasplatiti regeste cu burse, diplome, “recomandari”, mai ales cu vorbe-vorbe de genul: «Lasa-l sa intre fara bilet, ca e sluga de-a  noastra»);
       Astfel am “pierdut” procesul împotriva holocaustologilor: justitia cea… justa baseasca a decis ca înjuratorii mei nu erau deloc vinovati, fiindca ei, saracutii îsi exercitasera dreptul sfânt al libertatii de opinie: libertate de opinie refuzata mie, în schimb goi mercenari, putori care nici nu citisera textele incriminate aveau “dreptul republican” de a ma acuza, arata cu degetul ca pe          ultimul dintre infami - ia sa-i mai numesc pe acestia din urma, sa nu fie uitati: I.B. Lefter, G. Andreescu, Carmen Musat, Marta Petreu, N. Manolescu, H. Gârbea, Cistelecan, Pecican, Trifon, Laszlo (i-am uitat numele “politologului” colaborator la Ziua, cel care recunoscuse ca, înainte de a ma trata de antisemit nu citise nimic de mine - Dan Pavel?), Buduca, £imonca, I. Vianu…- desi Vianu a trecut recent în categoria “intelectualilor”: Oisteanu, Shafir, M.D. Gheorghiu (si cei din “Scoala de sociologie de la Paris”, dirijata de nesfârsitul intelectual Serge Moscovici), Andrei Cornea, Al. Florian, Boris Marian, Ed. Reichman, Alain Paruit…

Vineri 3 aprilie 2009

       A venit la Paris, Rodica Dragan, “transcriitoarea” mea. ïn fine, ne-am cunoscut (…) Azi voi încerca o lipirea a “Capului” cu restul Scrìsurilor, vol. I. ‘…)

Sâmbata 4 aprilie 2009

       Pentru ieri Xiti indica:  vizite - 52, S. R. - 49, Jurnal - 25. Un fel de record(uri). Din 98 vizite România: 86, Moldova: 3, se vede ca am intrat în ‘uichendul alegerilor…(…)  
       Valerian Stan    îmi atrage atentia asupra blogului lui A. Badin unde apare: la-deutsche-welle-si-in-neuer-
zuricher-zeitung-cum.html":

       “Cînd "cazul" îngroapa "cauza"
       “Doi scriitori exilati, Milan Kundera si Paul Goma, revin în actualitate nu atît sub incidenta operei cît a unei atitudini morale, a unui „derapaj” ce risca sa umbreasca gloria lor literara.

       Dupa ce se ocupa de Kundera, nesfârsitii si obiectistii jurnalisti de la Deutsche Welle, Rodica Binder si Robert Schwartz, îl citeaza (sic dupa interesele lor etnice) pe Richard Wagner (din Neue Zürchner Zeitung) astfel:

       “Un alibi, o scuza?
       “Un alt disident est-european, scriitorul Paul Goma, exilat si el la Paris, continuîndu-si polemicile înfocate împotriva elitelor românesti si dupa prabusirea regimului Ceausescu, a devenit în pofida consecventelor sale convingeri anti-comuniste si a talentului sau literar, o persona non grata si în apus dupa cîteva regretabile accese de antisemitism. Ele par a fi compromis pîna si cauza pentru care Goma a militat dintotdeauna, platindu-si convingerile anti-totalitariste în România comunista, cu ani grei de închisoare. Richard Wagner, scriitorul german originar din România, trece în revista în paginile cotidianului NEUE ZüRCHER ZEITUNG cîteva din etapele cheie ale destinului excesiv al acestui autor. în 1977 el ia contact cu scriitorul ceh Pavel Kohut, unul din semnatarii Chartei 77 de la Praga, întrevede strategia politica ce se ascunde în spatele desantatului nationalism ceausist, emitînd cutre-muratoarea sentinta potrivit careia România se afla sub ocupatie româneasca. Devenit persona non grata dupa o scrisoare de protest, Goma paraseste România în 1977, se stabileste la Paris. Polemica pe care o dezlantuie împotriva elitei intelectuale ramasa în tara ar putea fi – sugereaza Wagner într-un ton întrebator: o razbunare, o sanctionare a oportunismului, relevînd ca totusi nu exista nici o editura de renume care sa publice cartile fostului disident care a scris romane exemplare pentru Gulagul românesc. Nici o revista de cultura nu-i publica polemicile, scriitorii îl ignora, criticii îl trec sub tacere. în schimb, acuzatiile de antisemitism la adresa lui Paul Goma dainuie. Or, scrie Wagner, aceasta este o problema est europeana, o carenta mostenita din perioada razboiului rece cînd, din motive lesne de înteles, antisemitismul si nationalismul ca simptome secundare ale anticomunismului, erau tolerate. Faptul ca pîna astazi evreii sunt considerati ca fiind implicati în comunism, are de-a face în ultima instanta cu groaza provocata de propria disponibilitate de a colabora - crede scriitorul german si adauga:  comunismul a fost importat cu forta, dar fara colaborarea autohtona nu ar fi putut sa dainuie într-atît. Modul galagios, vehement cu care Goma a tematizat aceasta problema l-a împins în conditia de persona non grata, furnizîndu-le astfel chiar fostilor sai adversari cele mai bune argumente împotriva propriei sale persoane dîndu-le si prilejul de a denigra rezistenta sa politica anti-comunista.
               “De ce a devenit Paul Goma o figura tragica?
       “Richard Wagner ofera în încheierea textului sau un posibil raspuns: în masura în care respingînd acuzatiile de antisemitism el îi ataca concomitent pe asa numitii „Holocaustologi”, Goma stîrneste noi valuri de confuzii, în care „cauza” a disparut demult, deasupra nemairamînînd decît cazul Goma despre care se vorbeste. Ceea ce totusi romancierul, în pofida tuturor pacatelor sale, nu a meritat, crede scriitorul german.
       “Autor: Rodica Binder   Editor: Robert Schwartz ”

       Ramâne sa verific “conformitatea” rezumatului celor doi paznici la portita dinspre gradina a Doicewelelui - ceea ce ar însemna sa pierd timpul cu niste falsificatori notorii de texte, de adevar;
       (…) Ar ramâne sa verific “conformitatea” textului original scris de Richard Wagner cu varianta holocaustizata de Binder-Schwartz - dar am eu timp de asemenea cacaturi?
       Adevarat: nu am argumente pentru a pretinde ca Wagner însusi a scris “întomnai”, vorba NeaNicului, cu ce a aparut în  ziarul helvet. Dar nu am nici un sfert dintr-un argument în favoarea autorelui. Din informatiile mele ar fi pentru prima oara când un svab din eroica “Actiune banateana” (dar numai în nemteste, numai întru apararea nemtilor - din Banat, se întelege) îndrazneste sa-mi scrie numele într-un context nu-întru-totul-       critic - cu exceptia lui Totok, însa acesta a încaput în Pitestiul berlinez tocmai pentru ca o vreme prea-scrisese-favorabil despre mine, asa ca în scurt timp a ajuns sa ma scuipe, sa ma trateze de antisemit - rasplata fiind… cooptarea în Comisia lui Wiesel, cea în care zace si în momentul de fata.
       Dar pornisem sa vorbesc de atitudinea bravilor svabi (din Banat) fata de mine. Cel care, vor nu vor vitejii nemti, a publicat în Nemtìa lor, înca din 1971 o carte, Ostinato - în care era          scrisa negru pe alb, de un autor ne-neamt, tragedia, sub comunisti a nemtilor din România (sasi, svabi). A pomenit careva dintre ei - sa zicem: dupa ce au emigrat (sau: repatriat) vreun rând, în presa la care aveau acces despre aceasta premiera: un ne-neamt scriind  despre suferintele nemtilor? Atât în Ostinato, cât si în Usa (Die Tür), editata în 1972? ïn afara de sasul Dieter Schlesak s-a gasit vreun neamt care sa se exprime despre aceste carti, scoase în Germania, în germana? Oricât de rau ne vorbesc cei din Grupul £vabilor ajunsi în Germania pe noi românii, ar face bine sa se uite în oglinda si sa marturiseasca: nemtii de ei au o morala - exprimata prin pozitia coloanei vertebrale (culcata) - o atitudine plecata, întinsa pres sub picioarele unei banuite Puteri - bineînteles: Teroarea comunista -  cu nimic mai breaza decât a tiganilor de români. Cu nimic. Cât despre o eventuala solida-       ritate cu “concetatenii” lor, români, Doamne fereste! Sa-si riste un neamt minoritar în România “situatia”, luînd apararea cuiva care nu e nici neamt, nici macar sas - ci român? Admitem ca, atâta vreme cât nu “iesisera” din Iadul Românesc, nesfârsitii  viteji de la Timisoara, desi scriitori, nu suflasera, nici nu respirasera vreo silaba de… solidarizare cu alti scriitori interzisi, persecutati (de pilda eu - chiar daca publicasem carti la Suhrkamp - si daca exact din aceasta pricina?, fiindca riscasem sa trimit manuscrise si articole critice pe când “domiciliam” în România, ceea ce svabii nostri nu facusera - de frica, nu doar româneasca, ci profund nemteasca? - în schimb erau gelosi ca un ne-neamt o facuse, fara Ausweiss de la tovarasii securisti timisorezi).
       Daca ma însel, daca nu este prima oara când un svab ma pomeneste (în afara de Totok, holocaustologul emerit) - abia astept sa-mi cer iertare pentru vorba proasta.
       (…)
Luni 6 aprilie 2009

       In saptamâna din urma nu m-am mai ocupat de soarta lumii:         si bolnav si naucit m-am ocupat de mine si de soarta mea, a cartilor mele si a celor care ajuta sa capete o forma cât de cât convenabila: Flori Balanescu si Rodica Dragan - venita de la Marsilia la Paris, ca sa voteze - degeaba: tot comunistii au câstigat la Chisinau, bestiile.  Flori este extrem de activa, a scris câteva articole bune si foarte bune, probabil scriindu-le mai uita de necazuri. (…)  Azi am scanerizat Sentinta în procesul pierdut cu holocaustologii Radu Ioanid, Manolescu, I. Vianu, Carmen Musat si ceilalti necititori ai cartilor mele - incriminatele. (…) Filip are sa mi-o prelucreze,ca sa o pot reproduce în Jurnal. (…)

Marti 7 aprilie 2009

       Revolutie în Basarabia. Acesta este cuvântul care spune adevarul : revolutie.
       Basarabenii mei… Aveam dreptate când scriam ca, spre        deosebire de regateni (nu am alt cuvânt pentru a-i desemna pe  ne-basarabeni, ne-bucovineni) facusera revolutie înca din 1988-89, când pornisera la “lupta pentru limba” - cea pe care manolestii de toate extractiile o batjocoreau; apoi desprinderea de Monstrul rusesc; tricolorul ca memorie si mândrie; iar acum - dupa 20 ani, tot ei, bietii, strivitii, rusificatii, chinuitii, obijduitii, desconsiderati si de ne-români, dar, mai dureros: de fratii nostri, români s-au revoltat - au dat foc la puscarie si la casa de nebuni.
       Ce facusera românasii nostri în 1989? Paaai… “Revolutie”, ce sa faca, saracii. Rezultatul revolutiei-la-români se constata azi, dupa 20 ani de “libertate”: neantul valah.
       Iata, îmi vine în minte un singur exemplu de deosebire (ca de la cer la pamânt) între modul în care vedeau “regatenii” rivolutia lor cacacioasa, în 1989 si in urmatorii ani - si modul cum au        tratat acelasi “subiect” : basarabenii: dupa 1989 au tratat memoria neamului nostru câtiva jurnalisti  oportun re-orientati, ca Hossu-Longin prin Memorialul Durerii (asa, cu “lipsuri”), câtiva scriitori descoperitori ai jurnalismului brucaniot-ianosist (Adamesteanu, Palade si alte harnice gospodine), ori poeti dati la întors : Blandiana, cea care, facînd ea si lucruri-bune - dupa atâtea rele - a pus sechestru pe memorie (vorbesc de anume documente, ca cele despre Escadrila Alba) si nu permite, ma-ntelegi, sa… profite altii de ce a adunat dânsa, ma rog frumos. Numai ca în inima rivulutiei-de-la-89, în Bucurestiul: Spaima-Parisului (cum aveam sa constatam, cu o luna mai târziu când ne-au venit  la Paris revolutionarii lui pes,te, sa-si povesteasca ispravile - ca Dinescu, Pippidi, S. Marculescu, Sorescu si alti viteji - tot nu fusese mânat de o sete, as spune: metafizica, de adevar întru memorie: bucurestiotii îsi povesteau suferintele lor cumplite provocate de salamul de soia, de frig, de frica (de cenzura! - la care frantujii au fost extrem de compatisanti), dar, vai, înca nu ajunsesera pâna la pagina aceea - esentiala - la care au ajuns deunazi elevii si studentii din Balti, cei care, manifestînd pe strazile orasului, i-au acuzat pe parinti, pe bunici ca le-au ascuns adevarul despre ocupatia sovietica, despre propriile suferinte: deportari, executii sumare, provocare de foamete în 1946-1947, încât oamenii nostri au murit ca mustele ori au ajuns sa se manânce între ei.
       Nu, nu: “regatenii”, spre deosebire de amarâtii de basarabeni - nu i-au acuzat, în public, pe parinti, ca au consimtit (nu toti, dar aceia au platit cu viata) la martirizare, au colaborat cu dusmanul - iar în situatie de razboi aceasta se numeste: tradare -  ca i-au învatat sa taca, sa nu spuna adevarul, sa-si vaza de carte, sa-si faca o cariera, la o adica sa pârasca - ce conteaza o mica nota informativa? - nu sa ajunga la Canal, Gherla, Pitesti, ca  altii…

Miercuri 8 aprilie 2009

       Se putea ca aceasta bucurie nebuna-nebuna-nebuna sa dureze la noi mai mult de 24 ore? Nu, nu a venit apa si a luat-o - ca podul din cânticelul pentru copii, a venit America! Ea ne-a dat peste mâni, peste picioare, peste gura.
       Pentru a câta oara il citez pe bietul tata:
       “Americanii sunt niste rusi cu mai multe stele pe drapel” - iar asta o spune un biet învatator dintr-un catun din Basarabia care, nici în detinur la rusi, nici în Armata Rosie, bagat cu de-a sila, nici în prizonierat, la români, în 1943, in lagarul de la Slobozia Ialomita nu intâlnise picior de american - dar îi asteptase si el, ca tot biet-românul, sa vina, sa ne scape de rusi…

       “Daca Revolutia romana a fost primul eveniment de acest fel difuzat in direct, la televizor, evenimentele din Moldova s-au constituit in prima revolta propagata prin "Twitter", o retea de socializare gratuita de pe internet. Cu ajutorul sau, tinerii au suplinit absenta comunicarii oficiale. Intr-o interventie televizata, Voronin a acuzat ca manifestantii actioneaza dupa un plan prestabilit si "vor varsare de sange"…
       
       România libera, in dialogul cu Vlad Filat, presedintele Partidului Liberal Democrat (PLD), întreaba:

       “Cum va explicati ca rezolutia Senatului american, atat de  critica la adresa autoritatilor de la Chisinau, a venit numai pe data de  1 aprilie, cand campania electorala era, practic, incheiata?” (subl. mea).

       Ce raspunde V.F. nu conteaza, se observa de la o posta ca pret de un sfert de ora se si visase-vazuse “factor politic”, deci a încercat sa sa împace capra cu varza, turcul cu pistolul, focul cu apa - si nu a raspuns la întrebare («Tu sa fii ala, Gicule, ce-ai fi zis? Ca americanii sunt informati de ce se petrece la Chisinau de antena marelui “analist” telaviviot Vlad Socor (si asta mi-a fost prieten, arza-l-ar tradarile!), de puii lui Avigdor - ministrul de externe al Israelului»).
       Disperati, umiliti, însângerati, basarabenii se întreaba în lacrimi:
       «De ce nu scot o vorba Occidentalii?»
       Dupa ce unii - ca germanii, ca italienii, ca francezii - le-au scos, zicem:
       «Mai bine taceau, cum au tacut de la 23 august 1939, când nemtii si rusii au incheiat Pactul Hitler-Stalin (cine foloseste: “Pactul Robentropp-Molotov” este, fie un bou, fie un falsificator de adevar).
        Sigur, nu ne-ar prinde rau o vorba buna de la Occidentali.
       Dar de ce nu se aud vorbele-bune de la orientalii nostri consângeni - cu oarecare exceptii, dar si acelea abia când casa Basarabiei arde? Sa miste românasii nostri, sa se “esprime”; vorba basestilor de toate gradele? Ce,-es copil?, vorba lui Caragiale.
       Dar în afara de basarabeni niciun “român” nu stie istorie, ba o ignora când adevarul ei contravine intereselor lui, de ardelean, de banatean, de oltean, de dobrogean, de… Sa-l amintesc pe marele Român Coposu, atunci când se rostise (în ultimele zile ale lui 1989) ca cel care nu-i voia pe basarabeni si pe bucovineni în România lui de ardelean egoist si fara orizont moral - dar nici politic, dupa cum s-a dovedit prin pretenia cu sogoru-sau, Magureanu ; sa mai zic ceva de “basarabeanul” Constantinescu, cer-si zicea basarabean pentru ca se nascuse la Tighina (dar si Nikolsky si Rautu si Tismaneanu erau basarabeni!); ce sa mai zic de vitelul fara cap Razvan Ungureanu - de asta a fost pus de Basescu sef al serviciilor secrete! -, intelectualul cu “light rumanian”, concurat doar de vaca Zoe, /de care nimeni n-are nevoie/, cu “românofonii” ei de istoric, cica.
       Nu sunt sigur ca nu rostesc un neadevar când zic - dar zic: în viata mea n-am auzit vorbe mai proaste, ca cele  rostite în zilele astea, de “conducatorii nostri, care de care mai securist, oricum cununita o detine Boc, cel mai dobiBoc dintre toti ardelenii cunoscuti - si slava domnului, majoritatea lor este alcatuita din trogloditi mioritici: Manolescu, Buzura, nu mai rasariti decât legendarii Lancranjan, Dopu-Balan, Fratii Luca…- cel care s-a rostit ca el, nu se amesteca în treburile tarilor… (aici nu mai sunt sigur; “terti” sau “terte”?, vitelul!). Constat cu tristete: în  primii ani dupa 1989, tineri scriitori ca Cistelecan, Moraru, Podoaba intinsesera, peste Prut, daca nu un pod; atunci o punte culturala, însa de la Dictatul Comisiei Wiesel, nu numai ca au tacut ca niste viteji, dar m-au… holocaustizat cu voiosie (cel mai virulent fiind Cistelecan - senior).
       In aceasta lume vaduva de normalitate, semnalez (de pe un Forum, probabil al României libere sub titlul “Generatia Twitter” a urmatoarei bagari de seama:

       “Eufrosin:  Revolutie, dar pentru ce? Marti, 07 Aprilie 2009 23:26 E clar ca Basarabia trebuie sa scape de comunisti, dar nu e asta intreaga solutie si nici macar problema: Mai important e ca odata ce guvernul Voronin cade, sa se dea atentie ca ceea ce s-a intamplat in Romania in '89, sa nu se repete la Chisinau. Nu de o noua generatie de "lupi tineri", aliniati, antrenati si  sponsorizati de CIA, are Basarabia nevoie, ci de nationalisti adevarati, a caror independenta sa fie de nechestionat. Doar astfel putem indeplini adevaratele teluri ale unei revolutii Romane, atat de jalnic deturnata la Bucuresti:
1. Aducerea in fruntea tarii a unor oameni necumparati
2. Unirea cu tara
3. Iesirea de sub cizma Americano-Rusa a tarii. E imperativ ca ei sa inte-leaga ca nu UE-Nato-SUA ne vor fi salvarea, caci chiar ei tin Romania sclava, ci numai si numai un set de patrioti adevarati, al caror unic interes sa fie cel al tarii. Cu acestea in minte, fratii nostri trebuie sa dea prioritate ocuparii radioului si televiziunii, caci de acolo i se spune poporului ce sa  gandeasca. Imaginati-va cum ar fi fost Romania astazi, daca in loc de Iliescu si-al sau FSN, adevaratii revolutionari ar fi detinut controlul televiziunii si implicit, al guvernului. Sa nu repetam greselile trecutului”.

       ïn acest timp fierbinte cu ce se ocupa conducatorii nostri? (întrebare repetata).
       Sub titlul “Coalitia »322» se reface…”:

       “S-au intetit atacurile liderului PSD, Mircea Geoana, la adresa presedintelui Traian Basescu si a familiei acestuia. seful social-democratilor a anuntat chiar constituirea unei noi coalitii in cazul inlaturarii de la presedintia tarii a lui Basescu. Acuzele lui Geoana i-au infuriat pe sefii democrat-liberali si ameninta sa arunce in aer coalitia PDL-PSD. La doar o zi dupa ce a cerut DNA sa se autosesizeze cu privire la terenul obtinut de Mircea Basescu si la apartamentul cumparat de una dintre fiicele sefului statului, Ioana Basescu…”,

       Nostima - daca nu ar fi tragica - legenda fotografiei prezentîndu-i pe Geoana, Basescu, Boc:

       “Geoana si-ar dori (subl mea, P.G.) o alianta cu PNL daca ar câstiga alegerile prezidentiale”
       
       Ei, da: securistii din tata-n fiu, ca sa nu se observe ca sunt inculti, neinstruiti, neamuri-proaste îsi imagineaza ca este mai “trendy” sa folosesca “as dori” în loc de: “vreau” sau mai înde-licat: “doresc…”
       Acest “as dori” (care ne vine din romantele Ioanei Radu - însa nu am aflat cine este autorul textului) se tine de mâna cu… “ca si” folosit de vulgarul românache când “ar dori” el sa sa  se exprime ca la televiziunea Voiculescu, fost, o luna, patron al prietenului meu, poetul Dorin Tudoran - prin Dan Diaconescu (m-am înselat - da’ de unde!, doar i-am confundat), în loc - de pilda: “Magureanu, ca securist notoriu”, el, nevrînd sa-l demaste pe Magureanu, sogorul Coposului, o da prin aratura: “Magureanu, ca si organ…”, imaginîndu-si ca astfel a evitat o… cacofonie. ïl asigur; nu a evitat nici o cacofonie, în  schimb a comis o securifonie.

Joi 9 aprilie 2009

       Nimic imbucurator. Basarabia va fi - pentru a câta oara? - îngropata în tacerea ucigasa.

       In Ziua de ieri George Damian (cu care am avut un conflict - aplanat, cred eu) scrie:

       “(…)Uniunea Europeana s-a trezit brusc la granita estica cu o problema majora. Oficialii de la Bruxelles sunt complet nepregatiti, in ciuda tuturor avertismentelor transmise de la Bucuresti. Reprezentantul Uniunii Europene la Chisinau, Kal man Mizsei, nu a reusit mare lucru si nici nu  l-a interesat sa faca ceva. Populatia Republicii Moldova stie ca vrea in Uniunea Europeana - insa in proportie de 20% se bazeaza pe sprijinul Rusiei pentru aderare! (subl. mea, P.G.) Cam acesta ar fi rezultatul  activitatii lui Kalman Mizsei in ceea ce priveste informarea basarabenilor asupra Uniunii Europene. Este drept ca in jur de 40% dintre basarabeni spera ca Romania ii va conduce spre Uniunea Europeana. Acest procent, alaturi de faptul ca ieri protestatarii au arborat drapelele Romaniei si Uniunii Europene deasupra presedintiei lui Voronin arata clar in ce        directie isi doresc basarabenii sa mearga”.

       Forumul la acest articol: làlàit, agramat, în care o gramada de imbecili isi prezinta “parerea lor” urlînd, neascultînd ce spun altii, nici macar autorul articolului.
       Din Forumul Ziua de azi, citez interventia semnata de Alex. Pandrea la articolul lui Cr. Unteanu:

“2009-04-08 21:29:05 In ce stadiu se afla romanismul in Basarabia?
       Basarabia joaca iar un rol important pentru nationaliemul romanesc.Rana dictatului Molotov-Ribentrop va esista atata timp cat Basarabia nu va reveni la patria mama, atata timp cat basarabenii nu vor fi convinsi ca Romania este patria lor, asa cum au inteles cu 90 ani in urma Transilvania.
       Ce se mai stie de nationalismul romanesc in Basarabia
       Exista nationalism românesc în Basarabia? Desigur. Si înca foarte mult. De ce? Fiindca exista si mai mult rasism rusesc amestecat si cu internationalism comunist. Si înca si mai mult mesianism ortodox rusesc. Vladimir Voronin spunea zilele acestea ca nu va admite          rusofobie in R.M.. Si foarte bine va face... Dar românofobie (Voronin însusi a denumit, si de multe ori, tricolorul "steag fascist", poporul român "popor de tigani", iar România "stat imperialist")? Dar rasism? Dar apartheid? Dar mesianism?
       Cum se manifesta nationalismul românesc din Basarabia? Prin cultura. Cum se manifesta rasismul rusesc (mai ales cel comunist) în Basarabia? Prin ura. Cum se manifesta apartheidul în Basarabia? Prin umilirea economica, sanitara, educationala a bastinasilor de etnie româna, care locuiesc majoritar în zona rurala.
       El se mai manifesta, dupa 27 august 1991, si prin faptul ca nenumarate fundatii rusesti deschid locuri de munca bine platite numai pentru rusofoni ("rabota dlea ruskoiazâcinih"), dar mai ales prin intoxicarea informationala.
       La Chisinau se editeaza zilnic principalele ziare rusesti de la Moscova cu pagini locale, apar si o multime de ziare si reviste locale rusesti, iar posturile de radio "Russkoie radio", "Radio Sanson", "Avto radio", "Hit FM", "Retro FM", "Serebreannii dojdi", "Radio na semi holmah" si multe altele nu au nici un fel de concurenta în Basarabia din cauza frecventelor bune, a dotarii tehnice exceptionale si a salariilor mari pe care le primesc jurnalistii.
Chiar sa vrei sa scapi de televiziunile ruse, multe cu studiouri chisinaune (în care îsi monteza reportajele si jurnalistii de la Bucuresti), nu poti. Sunt bine dotate, au reporteri, analisti, realizatori si formatori de opinie profesionali, transmit fluxuri foarte bune de stiri, inclusiv reportaje on-line din cele mai instabile puncte ale Pamântului. Si, desigur, multe filme, dar nu titrate, ci dublate. Omul, animal media, ce sa faca? Consuma ce e mai bun si mai pe degeaba. Consuma, asadar, si multa românofobie ruseasca, injectata direct în subconstient.
       Dar cum se manifesta mesianismul ortodox rusesc? Raspunsul îl gasim într-un citat dintr-un articol aparut zilele astea la Chisinau în media promoscovita : "...sub o forma de confederatie libera a tarilor ortodoxe (din care ar face parte si o Românie reîntregita!) în frunte cu tarul Rusiei...". Paranteza cu "România întregita", la care trebuie sa adaugam sintagmele "teritoriul Moldovei" si "mitropolitul României", folosite recent de Alexei al II-lea într-un interviu, antifiletismul (adica lupta contra bisericilor ortodoxe etnice), cât si insistenta cu care este mediatizat termenul "Moldova" de catre polit-tehnologii rusi, arata ca scenariul "confederatiei libere de tari ortodoxe în frunte cu tarul Rusiei", desi e vechi, e pus anume acum pe rol. Nu trebuie sa ne mire, asadar, insistenta cu care ideologii lui Vladimir Voronin (Mark Tcaciuc, Victor Stepaniuc, Oleg Reidman) propaga idea Moldovei Mari, a Moldovei Istorice care nu apartine României, a "dependentei totale a economiei moldovenesti de piata rusa" (nu doar de cea energetica) si a dominatiei înfumurate, ignorante, violente a moldovenismului prorusesc asupra românismului proocidental.
       Daca tinem cont de faptul ca actualmente în Basarabia, cu 3,5 milioane de vorbitori de limba româna, nu se vinde nici un ziar românesc, nici o revista (macar culturala) româneasca, ca nu exista nici un magazin de carte românesc (iar cea ruseasca ajunge pentru 10 milioane de oameni) sau de CD românesc, cum se apara saracul român din Basarabia contra acestei invazii naucitoare de gazeta, carte, revista, radio, televiziune, CD rusesc ? Se apara si el cum poate. Se apara singur. Se apara cu firea lui româneasca. Se apara cu traditia lui româneasca, cu hora, cu doina, cu arhitectura "casniciei lui sedentare" (A. Russo), cu Stefan cel Mare, cu Eminescu si cu "Tatal nostru". Se apara cu limba lui cea româna. Ce îi mai ramâne sa faca ?
       Taranii români vorbesc la Piata Centrala din Chisinau cu "domnule", "doamna", în timp ce rusii (si ucrainenii, evreii, gagauzii, bulgarii, adica rusofonii) folosesc în adresare termenii ridicoli, umilitori ai epocii sovietice "mujcina", "jenscina",
"devusca".
       Românul spune: "Nu Va suparati, doamna, cât costa ceapa?". Rusul "Po ciom luk?"
       Dar cel mai important criteriu al "nationalismului românesc" din Basarabia este faptul ca absolut toti românii vorbesc perfect limba rusa, iar rusii, practic toti, desi traiesc în Basarabia de zeci de ani, nu vor sa învete nici macar "buna ziua". Si ei, rusii, marea majoritate veniti în Basarabia dupa 1945 pe roluri de comisari, ofiteri NKVD si functionari de toate nivelele, reprezinta doar 6 la suta în structura demografica a Basarabiei, primesc cele mai mari pensii si au dreptul la cea mai solida protectie sociala.
       Si mai interesant este faptul ca si rusii de la Moscova (în special politrucii din massmedia, chiar si cei democrati) din 1989 încoace nu au mai vorbit de bine românii din Basarabia. Numai de rau. Daca e sa ne luam dupa massmedia rusa, apoi românii sunt cel mai înapoiat popor de pe Pamânt. Tonul discursului oficial si neoficial rusesc este atât de urât, încât presa de la Chisinau s-a întrebat de nenumarate ori: "De ce urasc rusii atât de tare poporul român?" Recent, pâna si un site prorusesc din Basarabia a pus (cu bataie lunga) întrebarea cu privire la "românofobia ruseasca". Ar fi bine sa-si puna aceasta întrebare si generalii din politica româneasca.
       Pe 21 martie 2006 massmedia rusa (www.kreml.org) a lansat un nou proiect pentru Basarabia - "Novaia Moldova". Acest proiect scoate completamente Basarabia din contextul ei european si românesc, asa de parca ar fi vorba de o enclava rusa din sud-estul Europei, orienteaza devenirea Republicii Moldova spre îndepartarea de UE si NATO (România nici nu este pomenita) si spre dependenta totala a Basarabiei de piata energetica rusa si ofertele de pe piata muncii din Rusia.
Este un necrutator proiect rasist, îndreptat contra etniei majoritare din R.M. (de 80%), împotriva pacii si stabilitatii europene. Fiindca, cum am aratat si în alta parte, zona de contact a Europei cu "pusta rusa" si Orientul înca multa vreme va destabiliza situatia social-politica în Europa, daca nu se va stabiliza hotarul ei de sud-est, care acum trece tocmai prin Basarabia cea româneasca.
       Acest hotar (practic o jumatate din distanta dintre Marea Baltica si cea Neagra) are doar o singura sansa pentru a fi bine întarit: reunificarea neconditionata a Basarabiei cu România în baza votului Sfatului Tarii din 27 martie 1918, a Tratatului de la Paris din 28 octombrie, 1920 si a votului Senatului SUA din 28 iunie 1991. O fi, asadar, nationalist poporul român din Basarabia, dar atâta timp cât anume acest popor sta pe linia întâi a hotarului civilizatiei europene, nationalismul lui este, de facto, manifestare culturala europeana, bun simt european, reduta întarita europeana. Iar daca Europa nu vede acest lucru, în ce se transforma Basarabia? în lacrima de sânge a României.

       Nota: Azi este Vineri 10 aprilie. Presedintele nostru (al vostru!) pe nume Basescu va lua cuvântul despre Basarabia începînd de saptamâna viitoare.
       De ce nu de la anul, ca nu dau Tatarii!; ca n-au intrat zilele-n sac.
       Cacaciosii! Fricosii! Lasii! Fratii nostri sângereaza de o eternitate sub ciomagul rusesc, insa Basestii români (!) nu au timp de…rostit câteva cuvinte - românesti.







Acest articol este trimis de Asymetria. Revista de cultura, critica si imaginatie
http://www.asymetria.org/

URLul pentru acest articol este:
http://www.asymetria.org//modules.php?name=News&file=article&sid=727