Andrei Vartic. Basarabia lui... Volodea Tismăneanu
Data: Sunday, May 21 @ 19:51:09 CEST
Topic: Historia oculta


Profesorul Tismăneanu va trebui să deschidă dosarele condamnării regimului comunist anume cu Basarabia.

Faptul că Vladimir (Volodea) Tismăneanu, fiul activiștilor comuniști și nkvd-iști (cominterniști) de rang înalt Tismanețchi, a fost ales pentru a condamna genocidul comunist în România are și latura lui „unionistă” (din punctul de vedere al românilor din Basarabia). Vrea Traian Băsescu sau nu vrea (că el l-a numit pe Volodea în scaun de Areopag), dar Leon Tismanețchi, tatăl lui Volodea, s-a născut la Soroca, în Basarabia. El a intrat de tânăr în mișcarea mondială comunistă și a înmulțit de la Moscova, mai ales prin radio, semințele comunismului în România mult înaintea lui 28 iunie 1940. Tot el a întreținut relații strânse cu frații lui de comunism de la Soroca și din toată Basarabia și a fondat celule teroriste comuniste așa de multe că, deja pe 26 iunie 1940, orașele basarabene erau violentate fără milă (există „eșaloane” de documente) de nenumărate bande comuniste ce împușcau, maltratau, furau și spânzurau cu o furie antidemocratică (poliția, armata și siguranța română aveau ordin să nu riposteze chiar și atunci când le erau atacați camarazii) atât de necruțătoare, că doar arareori ființa omenească a mai scos-o din ascunderile sale de mizerie.
Așadar, cine ca cine, dar profesorul Tismăneanu va trebui să deschidă dosarele condamnării regimului comunist anume cu Basarabia (poate chiar anume cu Soroca, unde a activat organizația anticomunistă „Arcașii lui Ștefan”), dacă nu vrea să-și păteze reputația lui de „savant”. Și să înceapă condamnarea asta mult înainte de 1940, ba chiar înainte de 1924, când NKVD-ul a încercat distrugerea României prin provocarea așa ziselor răscoale de la Tatarbunar și Hotin. Fiindcă, după opinia noastră, documentată serios, genocidul comunist din România nici nu pot fi cercetat fără iluminarea cuibarelor comuniste zidite de NKVD și Comintern anume în Basarabia după 27 martie 1918.

Se vorbește mult în ultimul timp despre faptul că actuala clasa politică românească, provenită din școala comunistă, a furat și revoluția, și reformele și democrația postdecembristă pentru a se căpătui. Problema e mult mai complexă. Actuala clasă politică a fost zombită de sistemul comunist atât de adânc încât nici nu a fost capabilă să se reformeze și să reformeze România fără resursele mentale comuniste. Or, aceste resurse nu puteau crea (așa cum a creat Cogălniceanu sau Stere) o Românie nouă, democratică și europeană, cu economie funcțională de piață, din simplul motiv că ținta sistemului care le-a format era distrugerea României democratice și scoaterea poporului român din istorie. Există în arhiva CC al PCUS documente care arată că, mult înainte de 23 august 1939, Stalin a „ordonat” alfabetul latin în fosta RASSM (o parte din actuala Transnistrie, cu capitala la Balta) pentru a-i învăța forțat pe viitorii agitatori, comisari, nkvd-iști și funcționari limba română și alfabetul român, necesar nu numai pentru a instala „statul comunist” în Basarabia a doua zi după 28 iunie 1940 (către acea dată până și ștampilele sovietelor sătești erau gata, iar cei vreo 5.000 doar de „predsedateli selisoveta” ședeau pe bagaje de câteva luni, dar siguranța română „nu știa”), ci pentru a „uni” cu URSS toată România (acest scenariu stalinist a salvat limba română în Basarabia și după 1949). Fără cercetarea acestor cuibare „basarabene” a comunismului românesc, cruciale pentru devenirea contemporană a României, practic este imposibilă condamnarea atrocităților comuniste din spațiul de locuire (și geneză) al poporului român. Volens-nonlens, Volodea Tismăneanu, colegul de clasă al multor odrasle de comuniști de rang foarte înalt, va trebui să ajungă la scenariile moscovite ale instalării comunismului în România. Fără cercetarea acelor scenarii judecarea comunismului românesc este o totală bătaie de joc față de memoria sutelor de mii de inocenți uciși în România. Iar acele scenarii nu pot fi descifrate fără cercetarea filierei basarabene a partidului comunist român, care a început realizarea lor mult înainte de 28 iunie 1940, practic imediat după votul istoric din 27 martie 1918 care a declanșat procesul Marii Uniri a poporului român. Volens nonlens Volodea Tismăneanu va ajunge la dosarele martirilor români din Basarabia, unii maltratați și uciși până la 28 iunie 1940, alții luați din casele lor chiar pe 28 iunie 1940 sau în zilele următoare, condamnați fără altă vină decât aceea de a fi români (sau evrei, ruși, ucraineni, găgăuzi, bulgari) , apoi uciși cu o cruzime despre care, cum spuneam mai sus, arareori ființa omenească a dat dovada în întunecata ei istorie. Volens-nolens omul de știință Vladimir Tismăneanu este obligat deontologic să ajungă la dosarele moscovite ale acelor martiri (nevinovați față de statul democrat român), dar și la informatorii care au transmis la Moscova (din România democrată, interbelică) informații ce au pecetluit soarta lor mult înainte de 28 iunie 1940 (de pildă Vasile Gafencu, deputat în Sfatului Țării, agricultor de la Sângerei, mort în GULAG, tatăl lui Valeriu Gafencu, sfântul închisorilor comuniste din România). Volens nolens Volodea Tismăneanu va trebui să ajungă măcar la cartea „Naselenie Moldavsckoi SSR”, de E. M. Zagorodnaia și V. S. Zelenciuc (Cartea Moldovenească, 1987, Chisinev) unde la paginile 23 și 32 (ce oglindire numerologică!) se vede foarte clar faptul că, între 28 iunie 1940 și 28 iunie 1950, din Basarabia au dispărut un milion de oameni (din 3,3 milioane).

Azi, când aceiași comuniști leninști distrug tot ce este românesc în Basarabia (inclusiv manualul de istorie a românilor sau arhitectura sacră a poporului român), când până și denumirile liceelor românești le stau în gât, când sunt atacați, ca și în perioada interbelică, patriarhii reunificării Basarabiei cu România (cum ar fi Paul Goma, Grigore Vieru sau Mihai Cimpoi) o întrebare grea de tot se pune și serviciilor secrete românești, și clasei politice de la București: de ce demolarea românității în Basarabia se face de peste 10 ani pe banii statului român (Vieru este atacat în publicațiile finanțate de DPR, iar Paul Goma și Mihai Cimpoi în cele finanțate de ICR)? De ce vestite și foarte mediatizate ONG-uri, zise „democratice și anticomuniste”, din România nu condamnă atrocitățile actualilor comuniști, aflați la putere în RM (cum ar fi exodul unui milion de români)? De ce membri marcanți ai acestor ONG-uri bucureștene tac despre uriașele monumente ale ocupantului comunist, pe care le ridică în Basarabia, alt Volodea, comunistul „leninist creștin ortodox” Vladimir Voronin sau despre lichidarea institutelor academice de studiere a culturii si istoriei românilor? De ce acești „anticomuniști” au luat apă în gură atunci când Volodea Tismâneanu a fost numit în funcția de „terminator” comunist al comunismului românesc? Poporul român, ca și poporul rus, ca și poporul evreu, ca și poporul italian sau spaniol, ca și poporul german, are destui nemernici comuniști și naziști pe sufletul său. Dar oare așa de îmbolnăvit de comunism să fie președintele României (Einstein spunea că știința fără morală e un nonsens) încât să nu înțeleagă că judecarea genocidului comunist este o problemă morală și că profesorul Vladimir Tismăneanu va trebui să înceapă judecarea comunismului românesc anume cu draga lui mamă, cu dragul lui tată, care, așa a vrut bunul Dumnezeu, s-a născut la Soroca, în Basarabia, străvechi pământ românesc.
 
Andrei Vartic






Acest articol este trimis de Asymetria. Revista de cultura, critica si imaginatie
http://www.asymetria.org/

URLul pentru acest articol este:
http://www.asymetria.org//modules.php?name=News&file=article&sid=78