Who's Online
Exista in mod curent, 17 gazda(e) si 0 membri online.
Sunteti utilizator anonim. Va puteti inregistra gratuit dand click aici |
Languages
Select Interface Language:
|
| |
Polemici: Stefan Arteni. Talibanul marxist. [1] Ce e de facut? - vorba lui Lenin.
Scris la Saturday, January 05 @ 10:29:11 CET de catre asymetria |
Cititor scrie "Stefan Arteni.
Talibanul marxist. [1] Ce e de făcut? - vorba lui Lenin.
Stimate Domnule Goglează,
Vă urez un an nou fericit și plin de succese. Voi încerca să urmez firul dialogului, pas cu pas, pe măsura ce îmi adun gândurile și găsesc cuvintele potrivite.
Stefan Arteni. Talibanul marxist. [1] Ce e de facut? - vorba lui Lenin
Stimate Domnule Gogleaza,
Va urez un an nou fericit si plin de succese. Voi incerca sa urmez firul dialogului, pas cu pas, pe masura ce imi adun gandurile si gasesc cuvintele potrivite. De la inceput trebuie sa marturisesc ca nu stiu prea multe despre psihoterapie. Sunt pictor, mestesugar, zugrav – imi place sa folosesc ultimul cuvant in sensul grecescului ‘zographos’, cel care scrie/picteaza viata. M-am incumetat cateodata sa formulez cateva cugetari. Se afla pe situl revistei Asymetria si pe situl meu: www.stefanarteni.net. Stiu, imi fac publicitate cu nerusinare, dar cred ca aceste texte prezinta fidel o harta a mintii mele si lectura lor ar fi utila pentru conturarea contextului acestui dialog.
Citesc si recitesc cu atentie articolele dumneavoastra. Si imi apare in minte imaginea lui Ion Iliescu la zavera din ’89 [splendida denumire ‘zavera’ apartine lui Dan Culcer]. Cu zambetul sau feciorelnic, Ion Iliescu spusese: toti am fost comunisti! Aceasta imagine se impleteste cu alta, mult mai veche, imaginea copilului care eram in primii ani cincizeci, cand il intrebam pe tata: tati, de ce nu mai vine bădia pe la noi? Mi-a raspuns oare tata, ori doar m-a privit cu ochi indurerati? Bădia a pierit pe undeva, nu se stie unde, nu se stie cand, in una din temnitele tovarasilor.
Notiunea vinei colective, ca notiune, nu este un subiect tabu. Insa ma indoiesc ca poate fi aplicata in cazul ororilor comunismului si, mai specific, sunt convins ca nu este aplicabila in cazul romanesc. Dar despre care Romanie vorbim? Cea de dupa 23 august ’44? Ori vorbim si de cea de dupa cedarea Basarabiei, Bucovinei si a Tinutului Herta, nefericitii din teritoriile cedate fiind primii cetateni romani binecuvantati de ”viitorul luminos” adus de armata rosie? Vorbim de o Romanie situata in contextul istoric al evenimentelor secolului trecut si ale celui prezent, mentionand si date, fapte si ecoul acestora, si impletirea lor cu ‘lupta’ marxismului pentru hegemonia mondiala? Iar in acest caz, includeti sub umbrela vinovatiei colective si pe toti cei ce au trait sau traiesc in tarile care s-au aflat sau se afla inca sub ciubota talibanului marxist, de la 7 noiembrie 1917 incoace? Toti, fara nici o exceptie? Includeti oare si pe activistii, agentii, agentii de influenta si simpatizantii comunismului din tarile necomuniste, o lista lunga care include nume celebre ca Picasso, Neruda, Rivera, Siqueiros? Sunt cumva incluse intre vinovati companiile, organizatiile si institutiile economico-financiare si culturale occidentale ori internationale care prin diferite forme de asistenta au prelungit si prelungesc viata guvernelor comuniste? Mi se pare ca ati conceput vinovatia colectiva ca o vinovatie egala pentru toti; trebuie deci sa aplicam simpla formula: vinovatia secretarului general = vinovatia nenorocitului impuscat pe granita incercand sa fuga din viitor? Iata cateva precizari preliminare care mi se par esentiale.
Cred ca ati deschis o cutie a Pandorei.
Cu stima, Stefan Arteni
Nota: Zavera. Numele dat miscarii Eteriei. Dar se potrivea si rascoalei lui Tudor Vladmirescu. Amândouă mișcările aveau un caracter de complot. Dar în România s-au exprimat, în decembrie 1989, paralel, două mișcări, una elitistă, complotistă, de conjurați, neocomunistă, alta populară, spontană, de saturație și speranță naivă. Prima, organizată și dispunînd de complicitatea sau adeziunea grabnică, la vârf desigur, a Securității și Armatei, a luat repede controlul. Restul a fost un imens spectacol tragic sau ridicol, cu morți reali și învingători previzibili.
Inseamnă însă, pentru mine, și un mod de a evita pompoasa, manipulantă și propagandistică, inexacta și bovarica denumire de …revoluție, dată evenimentelor sângeroase din decembrie și ianuarie 1989. Iar ZA-VERA înseamnă, literal, PENTRU ADEVĂR. E poate sensul principal al mișcării, neînvinsă poate, amestec, la nivelul oamenilor simpli, de ieșire în stradă încurajată sau spontană, și de asumare individuală a riscului.
http://dexonline.ro/search.php?cuv=Zavera&text=1
http://fr.wiktionary.org/wiki/conjuration#Fran.C3.A7ais "
|
Associated Topics
|
|
| |
Azi
Inca nu exista cel mai bun articol, pentru astazi. |
Societatea de maine
Daca nu acum, atunci cînd? Daca nu noi, atunci cine?
S'inscrire a Societatea de maine
Intrati in Societatea de maine
Exercitiu colectiv de imaginatie sociala
|
|
|
Inscriere : fr.groups.yahoo.com
Se dedica profesorului Mircea Zaciu
|
Ferește-te deopotrivă de prietenia dușmanului ca și de dușmănia prietenului.
Viteazul privește pericolul; cutezătorul îl caută; nebunul nu-l vede.
Nicolae Iorga
|
Identificare
Inca nu aveti un cont? Puteti crea unul. Ca utilizator inregistrat aveti unele avantaje cum ar fi manager de teme, configurarea comentariilor si publicarea de comentarii cu numele dvs. |
|
|